ورق استیل 321

ورق استیل 321

ورق استیل 321 : گاهی برای ساخت محصولاتی نظیر دیگ بخار و اتصالات آن، برخی از قطعات مورد استفاده در ساختار جت و هواپیما ، اگزوزهای خودروهای سنگین و دیزلی، تولید کاورهای آنیل،  تجهیزات دما بالای پالایشگاهی، سوپر هیترها، آستر دودکش و ... به ماده اولیه‌ای نیاز داریم که دارای مقاومت بالایی در برابر پوسته پوسته شدن بوده ، پس از گرم شدن و رسیدن به دمایی قریب به 900 درجه سانتی‌گراد دچار خوردگی بین دانه‌ای نشده و بتواند بدون اکسید شدن ساختار خود را حفظ نماید .
در چنین شرایطیت که ورق استیل 321 و دیگر فرآورده‌های هم‌خانواده آن به عنوان گزینه‌های نخست مطرح شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند .


چه تفاوتی میان استیل‌های 321 و 304 وجود دارد؟


این دو محصول شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما به طور مشخص می‌توان نمونه های 321 را زیر مجموعه‌ای از استیل‌های 304 دانست، با این تفاوت که  ورق استیل 321 دارای مقدار بسیار کمی تیتانیوم بیشتر می‌باشد .
در خصوص ورق استیل 321 می‌توان گفت که دارای 0.08% کربن، 17 الی 19% کروم، 9 الی 12% نیکل، 2% منگنز، 0.045% فسفر، 0.03% گوگرد، 0.75% سیلیسیم،  0.01% نیتروژن و مقداری تیتانیوم هستند .
 این فولاد ضد زنگ تثبیت شده دارای ساختاری بسیار شبیه استیل‌های 304 می‌باشند، اما بواسطه داشتن همان تیتانیوم ناچیز که از تشکیل کاربیدها در حین جوشکاری در دماهای بین 427 تا 816 درجه سانتیگراد جلوگیری می‌کند، دارای مقاومت یبشتری نسبت به 304 به ویژه در برابر اسید های آلی و غیر آلی، خوردگی (مقاومت در برابر خوردگی مرزدانه ای به دلیل تثبیت تیتانیم اضافه در ساختار 321)  واکسیداسیون است .
در ادامه گفتنیست که این ماده در مقایسه با استیل 304 دارای حداقل 5 برابر کربن بیشتر بوده و دارای استحکام خزشی قابل توجهی می‌باشد .

ورق استیل 321


این محصول به کمک حرارت سخت نمی‌شود، در نتیجه باید آن را آنیل نمود؛ یعنی دمای استیل 321 را تا دمای 1120 درجه سانتیگراد افزایش داده و سپس آن را در آب یا هوای خنک کوئنچ نمود !
 در خصوص شکل پذیری این محصولات نیز می‌توان گفت که با وجود فشار و حرارت بالا، به راحتی تغییر شکل می‌یابد با این حال در دماهای خیلی پایین از سختی خوبی برخوردارند.
این محصولات را می‌توان با کمک جوشکاری‌های نفوذی و مقاومتی به یکدیگر متصل کرد، در نتیجه اینکه بی‌دلیل نیست که از آن‌ها در ساخت تجهیزات متنوعی استفاده می‌شود . ورق استیل 321 را نمی‌توانیم در امور دکوراتیو و ساخت محصولاتی که زیبایی در آن‌ها مهمتر از کاربردشان است استفاده کنیم که شاید بتوان عدم پولیش شدن این نوع استیل را دلیلی برای این کار دانست .


قیمت ورق استیل 321


با توجه به ویژگی‌های خاص و کاربردهای خاص‌تر این محصول، بدیهیست که نمی‌توان نمونه‌های آماده فروش آن را در هر مرکزی فعال در این حوزه یافت . این در حالیست که مجموعه استیل زرین به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان مطرح فولادهای ضد زنگ در قالب ورق، لوله و میلگرد مفتخر است تا در کنار ورق استیل 321 به فروش محصولات دیگری نظیر قیمت ورق استیل 304 و قیمت ورق استیل 316 نیز مشغول باشد .
با عنایت به نوسانات شدید و غیر قابل پیش‌بینی بازار ، قیمت ورق مورد نظر دچار افت و خیزش‌های فراوانی می‌باشد، به همین دلیل نه در وبگاه استیل زرین ، بلکه در خیلی دیگر از فروشگاه‌ها (در حوزه‌های مختلف) اعلام قیمت روز بواسطه تماس‌های تلفنی و استعلام‌های روزانه انجام می‌پذیرد .
به همین منظور شما می‌توانید همینک با ما تماس گرفته ضمن اخذ مشاوره یا رفع ابهاماتی در خصوص این محصولات، از قیمت ورق‌های ضدزنگ و نسوز ما نیز مطلع شوید .

 


ارسال نظر درباره این موضوع