قیمت ورق 309

قیمت ورق 309

قیمت ورق استیل نسوز 309 : در بررسی آلیاژهای فولاد زنگ نزن (استنلس استیل ها) و نسوز، اینک نوبت به شرح  ورق استیل نسوز 309 می رسد. این محصول نیز همانند دیگر اعضای سری 300 ، استنلس استیلی آستنیتی است که به دلیل وجود کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی خود، در برابر حرارت و اکسید شدن دارای مقاومت بالایی می باشد.

ویژگی های شاخص استیل نسوز 309

مقاومت عالی در برابر خوردگی (مقاومت بهتر در آب شور و محیط دریایی به ویژه در مقایسه با استیل 304)
مقاومت زیاد در برابر اسیدها که مقدمات ساخت مخزن های حمل اسید اسیدنیتریک ، سولفوریک ، استیک ، سیتریک و … از این آلیاژ را فراهم کرده است.
آستانه زنگ زدگی و اکسید شدن بالا  (قریب به 1000 درجه سلسیوس)
قابلیت جوشکاری و چقرمگی بالا (هرچه میزان کربن کمتر باشد، قابلیت جوشکاری آن ها افزایش می یابد)

 


مهمترین کاربردهای ورق استیل نسوز 309

این نوع استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر گرمای زیاد از خود نشان می دهد مناسب ساخت پوسته و قطعات کوره هایی با دمای فعالیتی بالاست. از سویی دیگر افرادی که به دنبال قیمت ورق استیل نسوز 309 بوده و قصد استفاده از آن را دارند، عموماً به دنبال استفاده از آن در ساخت موتورهای قدرتمند و ایجاد کننده حرارت بالا در هواپیما، ادوات و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و حتی اگزوز خودرو می باشند.

در این قسمت از مقالات به قیمت ورق ۳۰۹ پرداخته می شود و اینکه جهت خرید ورق ۳۰۹ به چه نکاتی می بایست توجه نمود :
ورق ۳۰۹ از جمله ورق های ضد زنگ می باشد و همچنین مستحکم ترین ورق محسوب می گردد ، ورق ۳۰۹ دارای میزان بسیار بالایی کروم می باشد به همین جهت در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم می باشد و همچنین می توان گفت که این نوع ورق در برابر گرما نیز مقاومت مطلوبی از خود نشان می دهد که لازم به ذکر است که میزان درصد کروم در این ورق ها ۱۸ درصد می باشد و همچنین میزان دمای قابل تحمل در این نوع ورق ۹۰۰ درجه سانتیگراد می باشد که در این دما این نوع ورق به هیچ وجه اکسید نمی شود و این از جمله ویژگی های مطلوب این ورق محسوب می گردد .
ابعادی که در این ورق وجود دارد ۱*۲ ،۱.۵*۶ ،۲*۶ می باشد و ضخامت های ورق ها نیز می تواند از ۰.۳ تا ۱۰۰ میلی متر می تواند متفاوت باشد .
و در مورد قیمت ورق ۳۰۹ نیز می توان بدین گونه مطرح نمود که قیمت آن به ضخامت و تولید کننده آن بستگی دارد ، استیل زرین از جمله شرکت هایی می باشد که ورق های ۳۰۹ با کیفیت مطلوب را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و مشتریان محترم می توانند انواع ورق های ۳۰۹ را با انواع ضخامت های مختلفی که وجود دارد سفارش دهند و همچنین ورق ها را به دو صورت رول و شیت می توانند خریداری نمایند ، لازم به ذکر است که ورق های ۳۰۹ در کشورهایی نظیر چین،روسیه،هند و تایوان تولید می گردند و پس از آن مشتریان محترم می توانند از طریق شرکت های وارد کننده نظیر استیل زرین نسبت به ثبت سفارشات خود اقدام نمایند .
ضخامت هایی که در ورق ۳۰۹ وجود دارد می توان به ۲،۳،۱۲،۱۰،۶،۵،۴،۱ اشاره نمود که این ورق ها می تواند تولید کننده هر کدام از کشورهای وارد کننده باشد و همچنین لازم به ذکر است که ورق ها می توانند دارای ابعاد متفاوتی نیز باشند که مشتریان محترم می توانند بنا به نیازمندی خود هر کدام از ابعادی که مد نظرشان است را انتخاب نمایند و همچنین حالت هایی را که در ورق ۳۰۹ وجود دارد می تواند در قالب شیت و یا رول باشد که مشتریان محترم می توانند پس از اخذ مشاوره از استیل زرین میتوانند سفارشات خود را ثبت نمایند .

استفاده از ورق ۳۰۹ بسیار کاربردی می باشد و نام این ورق در صنعت با عنوان ۱.۴۸۲۸ می باشد ، در صورتی که در دمای حرارت بالا نیازمند استفاده از ورق می باشید می توانید از این ورق استفاده نمایید و از جمله علت های ان میتوان به تحمل دمای بالای این ورق اشاره نمود ، همچنین در محیط هایی که احتمال خوردگی و ساییدگی وجود دارد می توان از ورق ۳۰۹ استفاده نمود ، در دمای اتاق دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد به همین علت ورق ۳۰۴ بسیار پر کاربرد تر از ورق ۳۱۶ می باشد ، از جمله شرکت هایی که در زمینه تولید ورق های استیل می باشد می توان به شرکت outokumpu اشاره نمود که این شرکت ورق های باکیفیتی را ارائه می دهد ، جهت کسب اطلاع از قیمت ورق ۳۰۹ می توانید با کارشناسان و متخصصان استیل زرین تماس حاصل نمایید .
ورق ۳۰۹ از جمله ورق های مقاوم در برابر دما ، خوردگی،اکسیداسیون و … می باشد ، از این ورق می توان تا دمای ۱۹۰۰ درجه استفاده نمود که می توان بدین صورت بیان نمود که این ورق ها دارای مقاومت فوق العاده ای در برابر اکسید شدن دارد .
در محیط هایی که گوگرد وجود داشته باشد نیز می توان با آرامش از این ورق ها استفا‌ه نمود و از جمله علت های آن می توان به وجود کروم در حجم بالا و نیکل در حجم پایین در این فولاد اشاره نمود که سبب می گردد این فولاد را در محیط های گوگردی استفاده نمود ، همچنین در محیط هایی که تحریک کنندگی بالایی دارد نمی توان از ورق ۳۰۹ استفاده نمود و از جمله علت های ان می توان به مقاومت نسبی در برابر جذب کربن اشاره نمود و اما در ۳۰۹s به علت دارا بودن کربن کمتر می توان در جوشکاری از آن استفاده نمود .
ذکر یک نکته در این قسمت بسیار مهم می باشد که در قیمت ورق ۳۰۹ موارد بسیاری تاثیر گذار می باشد که از جمله این موارد می توان به ضخامت ورق اشاره نمود که ضخامت در ورق ۳۰۹ می تواند ۲ ،۳،۱۲،۶،۱۰،۳۰ باشد و مورد دوم می توان ابعاد ورق را نام برد که ابعاد قیمت ورق ها را می تواند تغییر دهد ، وزن ورق ها نیز با ضخامت و ابعاد آنها می تواند تغییر نماید و حالت ورق ها نیز می تواند به صورت شیت عرضه گردد .
ورق ۳۰۹ دارای مقاومت مطلوبی در برابر خوردگی می باشد ، با این وجود در محیط های مرطوب نمی توان از آنها استفاده نمود ، این ورق همچنین دارای مقدار کربن بالایی می باشد که سبب می گردد تا مقاومت بالایی را در برابر خوردگی در محیطی که آب وجود دارد داشته باشد .

ورق ۳۰۹ از جمله ورق های مقاوم در برابر خوردگی می باشد ، این ورق نسبت به ورق های استیل دیگر از استحکام بالاتری برخوردار می باشد ، به ورق ۳۰۹ استیل نسوز گفته می شود و از جمله علت های آن مقاومتشان در برابر دمای بالا می باشد ، موارد متفاوتی در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار می باشد که از جمله آنها می توان به مواردی مانند مواد تشکیل دهنده آنها ، کیفیت ، وزن و ابعاد اشاره نمود همچنین علاوه بر موارد گفته شده تغییراتی که در بازار ارز و اهن الات وجود دارد نیز به نوبه خود در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار می باشد .
لازم به ذکر است که قیمت ورق استیل در کارخانجات متفاوت نیز کاملا متفاوت می باشد در این قسمت جهت خرید ورق ۳۰۹ به شرکت معتبری نیاز می باشد که در حوزه آهن آلات بتواند مشاوره ی مطلوبی را در اختیار خریداران محترم قرار دهد و پس از آن خریداران بتوانند پس از مشاوره هدفمند بهترین محصول خود را خریداری نمایند .
عوامل تاثیر گذار در قیمت ورق ۳۰۹ :
۱) علاوه بر موارد گفته شده از جمله مواردی دیگری که در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار می باشد ضخامت ورق می باشد در واقع ضخامت ورق و همچنین ابعاد ورق نیز در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار میباشد .
۲) مورد دومی که در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار می باشد قیمت ورق است .
۳) مورد سوم نوسانات بازار ارز و آهن آلات می باشد که در قیمت ورق ۳۰۹ بسیار تاثیر گذار می باشد ، میزان عرضه و تقاضا و همچنین برند کارخانه تولید کننده نیز در قیمت نهایی ورق بسیار تاثیر گذار می باشد .
ورق ۳۰۹ از جمله ورق های با استحکام بالا و پایدار می باشد ، این ورق دارای قابلیت فوق العاده ای در فرم دهی می باشد به گونه ای که به راحتی می توان از این نوع ورق در کاربردهای صنایع گوناگون استفاده نمود که در این حالت می توان تجهیزات و قطعات گوناگونی را با استفاده از این ورق تولید نمود ، ورق ۳۰۹ از جمله استیل های استینی و فولاد ضد زنگ محسوب می گردد ، قیمت این ورق نسبت به سایر ورق ها بیشتر می باشد و از جمله علت های ان می توان به استحکام بیشتر آن اشاره نمود .
سطح این ورق بسیار صاف بوده و صیقلی می باشد و در کنار این ویژگی ورق ۳۰۹ ، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و خصوصیت ضد زنگی آن سبب شده تا در دمای بالا به راحتی از این ورق استفاده گردد ، تمام خصوصیات مطرح شده برای این ورق سبب شده تا این ورق در بازار اهن الات بسیار پرفروش گردد .

درباره قیمت ورق ۳۰۹
از جمله ورق های استیل که در برابر خوردگی مقاومت فوق العاده ای دارد ورق ۳۰۹ می باشد ، این ورق از لحاظ مقاومت دارای استحکام فوق العاده مطلوبی می باشد ، لازم به ذکر است که این ورق جز فولادهای ضد زنگ محسوب می گردد ، به این ورق ها استیل نسوز نیز گفته می شود و از این ورق می توان به راحتی در دمای بالا استفاده نمود ، در مورد قیمت ورق ۳۰۹ می توان بدین صورت مطرح نمود که قیمت این ورق به موارد متفاوتی از جمله درصد مواد تشکیل دهنده ، کیفیت ورق ها، وزن و ابعاد انها بستگی دارد بنابراین تغییرات قیمت ارز و اهن الات نیز در قیمت این ورق ها بی تاثیر نمی باشد ، همچنین از جمله موارد دیگری که در قیمت ورق ها تاثیر گذار می باشد کارخانه تولید کننده ورق ها می باشد ، با توجه به موارد گفته شده جهت خرید بهترین کیفیت ورق می بایست از یک شرکت بازرگانی معتبر جهت تهیه ورق مورد نیاز استفاده نمود .
 در ادامه به بررسی جامع و کامل مواردی پرداخته می شود که در قیمت ورق ۳۰۹ تاثیر گذار می باشد :
ورق های استیل به صورت کیلویی سفارش داده می شود ، بنابراین یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در ورق های استیل ضخامت ورق و همچنین ابعاد ورق می باشد ، علاوه بر موارد گفته شده کیفیت ورق استفاده شده نیز در تعیین قیمت ورق تاثیر گذار می باشد ، همچنین نوسانات ارز و میزان عرضه و تقاضا و برند کارخانه ای که ورق را تولید نموده در قیمت نهایی ورق تاثیر گذار می باشد ،بنابراین جهت انتخاب بهترین ورق ۳۰۹ می بایست از مشاور و کارشناسانی استفاده نمود که بتوانند بهترین ورق را متناسب با نیازمندی ها معرفی و پیشنهاد نمایند .
در مورد ورق استیل ۳۰۹ :
این ورق از جمله محکم ترین و پایدار ترین ورق ها محسوب می شود که می توان از این ورق به علت قابلیت فرم دهی بالایی که وجود دارد در صنایع مختلف استفاده نمود ، در واقع ساخت بسیاری از تجهیزات و قطعات با استفاده از این ورق استفاده می شود ، همانطور که پیش از این نیز مطرح شد این ورق از جمله ورق های ضد زنگ محسوب می گردد و همچنین از جمله استیل های استینی محسوب می گردد ، لازم به دکر است که این ورق دارای قیمت بالاتری نسبت به برخی از ورق ها می باشد که از جمله علت های ان می توان به استحکام بالاتر ان اشاره نمود ، در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های ورق ۳۰۹ پرداخته می شود :
۱) این ورق دارای سطح صاف و صیقلی می باشد .
۲) این ورق دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی می باشد .
۳) دارای خاصیت ضد زنگی می باشد .
۴) این ورق در دمای بالا دارای کاربرد های فراوانی می باشد .

چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت ورق ۳۰۹ می باشید می توانید با کارشناسان استیل زرین تماس حاصل نمایید .