قیمت ورق نسوز 310

زمانی که تاریخ کهن امپراتوری چین را مطالعه می کنیم ، به ماده ای بر می خوریم که کارشناسان اسلحه سازی تمدن مذکور به منظور افزایش مقاومت سلاح ها در برابر زنگ زدگی ، تیرگی و پوسیدگی از آن استفاده می کردند. استفاده از این ماده که امروزه می دانیم یکی از ترکیبات کروم و اکسید کروم بوده است، به روشنی بیان می کند که قدما به یکی از شاخص ترین ویژگی های کروم واقف بوده و اگرچه اطلاعی از عدد اتمی 24 ، قرار گیری آن در میان فلزات واسطه، جرم اتمی استاندارد یا آرایش الکترونی آن نداشتند، اما به خوبی دریافته بودند که این ماده استخراج شده از دل سنگ معدنی کرومیت توانایی افزایش مقاومت ادوات فلزی ایشان در برابر رطوبت و حرارت را دارد.

 

ساختار استیل 310

با توجه به این توضیحات، امروزه می دانیم که هر کجا و در ساختار هر فلزی که از کروم استفاده شود، هدف مقاوم تر کردن آن در برابر زنگ زدگی می باشد. از آنجایی که استفاده از این ماده در ساختار یک آلیاژ (عموماً آلیاژ های فولاد و استیل های ضد زنگ) بیش از 4 درصد جرم کل ماده به ضد زنگی و براق شدن آن می انجامد، می توان پیش بینی کرد که در ورق نسوز 310 که بیش از 18 درصد آن را کروم تشکیل داده است چه میزانی از مقاومت در برابر رطوبت در انتظار مصرف کنندگان این محصول است. 
از این گذشته وجود چنین ماده ای در دل استیل های ضد زنگ سبب می شود تا آستانه تحمل گرما در آن ها بیشتر شده و در این مورد خاص به نزدیکی 1200 درجه سلسیوس برسد. 

 

عناصر تشکیل دهنده گرید استیل 310

آهن سیلیسیم گوگرد فسفر منگنز کربن نیکل کروم گرید
balance 1.50 0.030 0.045 2 0.25 19-22 24-26 (1.4841)310

در این جدول اعداد نمایشگر درصد این عناصر در واحد حجم استیل 310 است .
این گرید دارای زیر شاخه ای به نام 310s است که در آن میزان کربن گرید به 0.08 کاهش یافته است و به همین دلیل قابلیت جوشکاری این محصول افزایش می یابد که منجر به سهولت در ساخت می شود. در ادامه شایان ذکر است که آلیاژ 310s  دارای چقرمگی قابل توجهی در دماهای زیرصفر بوده و نفوذپذیری مغناطیسی آن در این شرایط کاهش می یابد. 

 

قیمت ورق نسوز 310

اگر بخواهیم به یکی دیگر از ویژگی های شاخص ورق نسوز 310 اشاره کنیم می توانیم به مقاومت بالای آن در برابر خوردگی های دمای بالا (نزدیک  1200 درجه سلسیوس) اشاره کنیم. 
این محصول در برابر 
•    اکسیداسیون (واکنش یک ماده با اکسیژن یا به طور دقیقتر انتقال یک یا چند الکترون از یک اتم، مولکول یا یون (اکسایش) به یک اتم، مولکول یا یون دیگر (کاهش) )
•    کربونیزه شدن (روشی برای سخت کردن سطوح با تغییر ترکیب شیمیایی و ساختار کریستالی آن ها که حاصل نفوذ کربن به عمق ساختار یک محصول پدیدار می شود) و
•    سولفیداسیون (پایدار شدن ساختار یک فلز خالص در اثر نفوذ سولفید به عمق ساختار آن)
مقاوم بود و در کاربردهای
•    کرایوژنیک (ادامه علم سرد سازیست که به برودت‌شناسی یا فوق سردشناسی معروف بوده و به بررسی رفتار مواد در دماهای بسیار سرد و پایین می پردازد) و 
•    امور مستلزم حرارت زیاد( دمایی قریب به 1200 درجه سلسیوس )
مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قیمت گذاری ورق 310

زمانی که قصد استعلام قیمت یک محصول خاص را داریم، عوامل متعددی در ارزش گذاری آن دخیل بوده که توجه به همه آن ها ما را به عدد مشخص و ثابتی می رساند!
به عنوان مثال در خرید یک خودرو شاید نام برند و سال تولید آن به منظور قیمت گذاری و برآورد هزینه نهایی کافی به نظر برسد، اما آپشن های موجود در آن، میزان کارکرد، نوع و میزان باقیمانده از اعتبار بیمه، سابقه تصادفات و وضعیت بدنه آن، رنگ و ... نیز در این قیمت گذاری بی تأثیر نمی باشد! در نتیجه می بینیم که ساده ترین خرید و فروش هایی که هریک از ما تجربه نمونه هایی از آن داریم هم تنها به یک یا دو عامل وابسته نبوده و توجه به همه این عوامل طرفین یک معامله تجاری را به رضایت می رساند.
با عنایت به این مثال باید گفت که قیمت ورق نسوز 310 هم در گرو وزن، ضخامت، ابعاد و گرید های ثانویه آن (مثلاً 310s) بوده و با توجه به نوسانات افسارگسیخته بازار فلزات امکان قرار دادن لیستی حاوی قیمت ورق نسوز 310 امکان پذیر نیست.
این در حالی است که همه راه های استعلام قیمت ورق نسوز 310 مسدود نبوده و شما می توانید به صورت تلفنی از قیمت های روز رول، ورق، میلگرد و لوله های استیل و نسوز مجموعه استیل زرین آگاه شوید.

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد ورق310 و قیمت ورق۳۱۰ پرداخته می شود .
ورق استیل۳۱۰ چیست ؟
ورق استیل310 ازجمله آلیاژهای ضد زنگ می باشد که این ورق جز زیر مجموعه فولاد ضد زنگ آستنیتی قرار دارد و از این ورق در دماهای بالا استفاده می شود و با توجه به ساختاری که در این ورق وجود دارد در میدان مغناطیسی تحت تاثیر قرار نمی گیرد و با توجه به مواردی که گفته شد به نوعی به ورق 310 ورق استیلی گفته می شود که نگیر نیز می باشد ، این ورق در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد دارای مقاومت بسیار بالایی نیز می باشد و به جهت مقاومت آن به آن ورق استیل نسوز نیز گفته می شود و از جمله دیگر مقاومت های این ورق می توان به استحکام بسیار بالای آن در برابر ترکیبات شیمیایی نام برد و از جمله علت های آن دارا بودن کروم و نیکل در ساختار آن می باشد .
از ورق های ۳۱۰ می توان در اکسید کننده ، نیتروژن دهی نیز استفاده نمود به شرط آنکه حداکثر دما را در آن کاهش نمود ، از جمله دیگر کاربردهای ورق۳۱۰ می توان به موارد برودتی نیز اشاره نمود البته تا دمای منفی ۲۶۸ درجه سانتی گراد که در این حالت نیز نفوذ پذیری مغناطیسی در آن پایین می باشد .
لازم به ذکر است که ورق استیل ۳۱۰ در صورتی که در دمای ۶۵۰ تا ۹۵۰ درجه سانتی گراد قرار گیرد می تواند در معرض رسوب فاز سیگما قرار گیرد که پس از آن عملیات آنیل میتواند در دمای ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد چقرمگی را بازیابی نماید .
ترکیب ورق۳۱۰ :
از جمله خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی این ورق همگی بر اساس استانداردهایی است که توسط انجمن ازمایش مواد آمریکا مشخص شده است و کد های مرتبط با ان ASTM A240 و ASTM A167 می باشد ، کد ۲۴۰ نشانگر کرون و نیکل می باشد که در این صورت می تواند در قالب های کویل و شیت و استریپ که در این حالت در ساخت مخازن و تانکر های تحت فشار می توان از ورق 310 استفاده نمود ، کد ۱۶۷ آن نیز مقاوم به حرارت بوده و ضد زنگ نیز میباشد که از آن در ورق و صفحه و نوار استفاده می شود .
در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت ورق 310 هستید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد قیمت ورق 310s پرداخته می شود و اینکه ورق ۳۱۰s چیست ؟
ورق۳۱۰s نیز جز زیر مجموعه های فولادی می باشد که علاوه بر داشتن خاصیت ضد زنگی بسیار مورد محبوبیت همه واقع می شود ، این ورق به علت داشتن کروم و نیکل مقاومت بسیار مطلوبی در اکسیداسیون دارا می باشد و از جمله مقاومت بسیار بالای آنها در برابر دمای بالا میزان زیاد کروم و نیکل در آنها می باشد ، ورق ۳۱۰s مشابه ورق ۳۱۰ می باشد و اما یک تفاوتی که میان آنها وجود دارد میزان کربن آن است که در ورق۳۱۰s میزان کربن کمتری نسبت به ورق ۳۱۰ وجود دارد که همین ویژگی سبب می شود تمایل کمتری نسبت به تردی دارد و همین امر سبب جوشکاری مطلوب تر می شود و در زنان آنیل شدن آن غیر مغناطیس است و تنها در زمانی که تا حدی در عملیات سرد می شود مقداری مغناطیس می شود بنابراین از ورق 310s بیشتر در قطعاتی استفاده می شود که تماس بیشتری با گرما خواهد داشت از جمله آنها می توان به لوله اگزوز ، کوره عملیاتی حرارتی اشاره نمود .
از جمله کاربرد های دیگر ورق استیل ضد زنگ ورق۳۱۰s می توان به محیط های اکسید کننده با دمای بالا نام برد ، همانطور که مطرح شد از این فولاد در محیط هایی با دمای بالا می توان استفاده نمود محیط هایی که دمای آنها می تواند به ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز برسد که البته لازم به ذکر است که دمای عمومی برای این فولاد ۱۱۵۰ سانتی گراد می باشد به همین جهت از ورق310s در مصالح کوره و همچنین موادی که از آنها در نظافت خودرو استفاده می شود به کار برده می شود و از جمله علت های آن می توان به ظرفیت بالای آن در برابر دمای بالا نام برد .
از جمله علت های استفاده از ورق۳۱۰s در دمای بالا مقاومت آنها در برابر خوردگی می باشد که دمای معمولی مورد استفاده از آن می تواند ۱۱۰۰ و یا ۱۰۵۰ سانتی گراد باشد ، پس از آن در زمان استفاده طولانی مدت ورق   ۳۱۰s در زمانی که در معرض دمای بالا قرار میگیرد که در این حالت کروم رسوب می نماید در معرض خوردگی بین دانه ای قرار می گیرد که پس از آن به علت میزان بالای کروم و نیکل آن دچار خوردگی الکتروشیمیایی نمی شود و ورق ۳۱۰s در برابر آن مقاوم می باشد .

ورق های ۳۱۰ دارای شکل پذیری مطلوبی می باشد که از این ورق ها می توان در دمای بالا استفاده نمود ، همچنین لازم به ذکر است که اینگونه ورق ها دارای قابلیت مطلوبی در زمینه جوشکاری دارد و به راحتی می توان در جوشکاری از آنها استفاده نمود ، این ورق ها در دمای بالای ۱۱۵۰ میتواند گازهای سولفور را به صورت گفت انگیزی کاهش دهد و همچنین این ورق ها می توانند دمای بالاتر از ۱۰۴۰ را تحمل نماید ، لازم به ذکر است که میزان کربن موجود در این ورق ها ۰.۰۳ درصد می باشد به همین جهت در محیط هایی با احتمال خورندگی بالا مانند محصولات اوره استفاده می گردد ، این ورق از جمله ورق های ضد زنگ می باشد .
نام دیگر این ورق در استاندارد آلمان ۱.۴۸۴۵ می باشد و مشخصه آن در فولاد  x8crni25-21 می باشد و نام آن در بازار به ورق ۳۱۰ معروف می باشد ، انواع ورق های ۳۱۰ دارای دو نوع استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s می باشد .
ورق ۳۱۰s نیز دقیقا مشابه ورق ۳۱۰ می باشد که از جمله تفاوت های آن با ۳۱۰ می توان به میزان کربن کم آن اشاره نمود و همچنین می توان به قابلیت جوشکاری در آن اشاره نمود و میزان استحکام آن در برابر دما به نسبت ۳۱۰ کمتر می باشد .
در ورق ۳۱۰ میزان کروم و نیکل بالا می باشد که سبب می گردد این ورق ها در برابر حرارت دارای مقاومت بیشتری گردد و همین امر مقاومت این ورق ها را در برابر خوردگی بیشتر می نماید ، ورق های ۳۱۰ s نیز دارای کم‌جوش پذیری بیشتری نسبت به ۳۱۰ می باشد ، ورق ۳۱۰ از عناصر مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود :
عناصر موجود در ورق ۳۱۰ :
۱) کربن
۲) سیلیسیوم
۳) منگنز
۴) فسفر
۵) گوگرد :
کمترین میزان موجود در ورق ۳۱۰ می باشد که میزان آن در این ورق ها ۰.۰۱۵ درصد می باشد .
۶) کروم : 
میزان کروم در ورق ۳۱۰ ۲۴ تا ۲۶ درصد می باشد که لازم به ذکر است که بیشترین میزان موجود در این ورق ها را شامل می شود .  
۷) نیکل
استیل ۳۱۰ نیز دارای کاربردهای متفاوتی می باشد که در ادامه به بررسی انواع کاربردهای موجود در این ورق اشاره می نماییم :
۱) ساخت قطعات کوره
۲) تولید انواع لوله
۳) مبدل های حرارتی به علت دمای بالایی مه این ورق ها می توانند تحمل نمایند .
۴) قطعاتی که در سوختن نفت از آنها بهره برده می شود .
۵) سبدهایی که در حرارت های مختلف از آنها استفاده می شود .
۶) انواع الکترود و فیلرها 

ابعاد موجود در ورق ۳۱۰ :
ورق ۳۱۰ نیز همانند مابقی ورق ها به دو صورت رول و شیت تولید می گردد و ابعادی که در نوع شیت آن وجود دارد عبارتند از :
۱) ۲*۱
۲) ۱.۲۲*۲.۴۴
۳) ۲.۵*۱.۲۵
۴) ۳*۱.۵
۵) ۶*۱.۵
و اما ضخامتی که از ورق ۳۱۰ در بازار وجود دارد ۰.۳ تا ۵۰ میلی متر می تواند باشد و در صورتیکه شخصی نیازمند ابعاد سفارشی تر باشد می تواند از نوع برش خورده ان استفاده نماید ، در ادامه به بررسی برخی از مشخصات این ورق پرداخته می شود :
مشخصات ورق ۳۱۰ :
۱) این ورق نسبت به اکسیداسیون مقاومت بالایی دارد در این حالت می تواند تا دمای ۱۲۰۰ درجه را تحمل نماید و از جمله علت های نسوز بودن این ورق می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت نام برد .
۲) این ورق همچنین دارای استحکام متناسب در دمای بالا می باشد .
۳) این ورق همچنین می تواند در دمای بالا مقاومت مطلوبی در برابر خوردگی داشته باشد ، در واقع این ورق به هیچ وجه دارای خوردگی و آسیب به ورق نخواهد بود ، میزان بسیار بالایی در کروم موجود در این ورق وجود دارد به همین علت این ورق علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی می تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت نیز داشته باشد ، با این حال با وجود اینکه این ورق دارای میزان بسیار زیاد کروم و نیکل می باشد که سبب می شود این ورق دارای مقاومت بسیار زیادی حتی نسبت به ورق ۳۰۴ داشته باشد ، با این حال نمی توان از این ورق در محیط های خورنده و یا مرطوب استفاده نمود و از جمله علت های مقاومت ضعیف حفره ای آن می توان به دارا نبودن مولیبدن در ترکیبات آن اشاره نمود که سبب می شود مانند ورق ۳۱۶ دارای مقاومت حفره ای قوی گردد .
ورق ۳۱۰ در دمای ۵۰۰ تا ۸۰۰ درجه مقاومت مطلوب خوردگی بین دانه ای نخواهد داشت .
همچنین لازم به ذکر است که قیمت ورق ۳۱۰ در برابر ورق ۳۰۴ و یا ۳۱۶ کمتر می باشد .
۴) این ورق همچنین ‌در دمای پایین نیز دارای استحکام بالایی خواهد بود .
قابلیت جوشکاری در ورق ۳۱۰ :
در این ورق به راحتی در عملیات جوشکاری می توان استفاده نمود به گونه ای که این ورق همگی دارای قابلیت مطلوبی در جوشکاری می باشند به گونه ای که با استفاده از روش های مختلف می توان از آن در جوشکاری استفاده نمود و جوشکاری هایی که با استفاده از آنها می توان این ورق ها را جوش داد می توان به جوشکاری دستی و یا تیگ و میگ نیز اشاره نمود .

پیش از پرداختن به قیمت ورق ۳۱۰s می بایست به کاربردهای ورق ۳۱۰ و ۳۱۰s اشاره نمود که به این مورد پرداخته می شود که از این ورق ها در چه مواقعی استفاده می شود :
۱) از این ورق ها در احتراق بستر کوره استفاده می شود .
۲) لوله های تابشی .
۳) کاربرد انها در آویز های لوله ای برای دیگ های بخار تصفیه نفت و بخار .
۴) اجزای داخلی مایع که در ساخت زغال سنگ از آن استفاده می شود .
۵) گلدان هایی که به صورت سربی می باشند .
۶) ترموول ها .
۷) پیچ هایی که در لنگر نسوز از آنها استفاده می شود .
۸) مشعل و محفظه احتراق .
۹) در صدا خفه کن ها کاربرد دارد .
۱۰) در پوشش های بازپخت .
۱۱) در تجهیزاتی که مربوط به پردازش مواد غذایی می باشد .
۱۲) در ساختارهای برودتی مورد استفاده قرار می گیرد .
مقدار کربن موجود در ورق ۳۱۰ :
مقدار کربن موجود در این ورق تقریبا ۲۰ درصد می باشد ، که در مواقعی که نیاز به استیل زنگ نزن می باشد می بایست میزان کربن آن کاهش یابد تا در برابر خواص زنگ زدگی بتواند به راحتی مقاومت نماید و اما در مواقعی که از آن در مصارفی همچون بلبرینگ و یا تجهیزات برش استفاده می شود می بایست میزان کربن موجود در آن افزایش یابد و می بایست به این نکته نیز توجه نمود که قیمت ورق ۳۱۰s نیز مانند مابقی استیل ها با توجه به قطر و سازنده آن می تواند متفاوت باشد .
ساخت کوره با ورق ۳۱۰s :
از جمله کاربردهایی که از ورق ۳۱۰s استفاده می شود می توان به ساخت کوره اشاره نمود که از آنها در مواد اولیه ساخت کوره استفاده می شود ، به علت دارا بودن ۲۴ الی ۲۶ درصد کروم و همچنین ۱۹ تا ۲۲ درصد نیکل در این نوع ورق ها ، قیمت ورق ۳۱۰s به نسبت مابقی ورق های سری ۳۰۰ بیشتر می باشد .
از این‌ نوع ورق در چار چوب کوره های القایی و یا سینی های جابجایی برای ملاقه ها ، چینی ها استفاده می گردد و همچنین از این ورق ها در مواردی همچون دیگ های جابجایی مواد ذوب شده که اهنی نمی باشند مانند الومینیوم،روی، مس استفاده می گردد .
در استفاده از ورق ۳۱۰s ویژگی های عالی وجود دارد که ان را به یک ورق با مقاومت بسیار بالا تبدیل کرده است ، ویژگی هایی که وجود دارد عبارتند از ترک نخوردن انها ، اکسید شدن در درجه حرارتی بالا، ایجاد استقامت تا دمای ۱۲۵۰ درجه ، که تمام موارد ذکر شده بسیار کاربردی و مهم می باشند .

ورق ۳۱۰ دارای مقاومت فوق العاده مطلوبی در برابر دمای بالا دارد و لازم به ذکر است که این ورق می تواند تا دمای ۹۰۰ درجه را تحمل نماید و در این حالت هیچ گونه اکسید شدنی در آن رخ نخواهد داد و از جمله علت های آن می توان به وجود کروم در آن اشاره نمود که میزان کروم موجود در ورق ۳۱۰ ، ۱۸ درصد خواهد بود ، از ورق ۳۱۰ می توان در جوشکاری استفاده نمود و از جمله علت های آن به وجود دمای بالا اشاره نمود که در کاربردهای جوشکاری دمای بالایی وجود دارد به همین علت می بایست از ورقی استفاده نمود که توانایی مقاومت در برابر دمای بالا را داشته باشد ، در دمای بالا می توان در کاربردهای شکل دهی نیز به راحتی از این ورق ها استفاده نمود، برخی از کاربردهای ورق ۳۱۰ می توان به ساخت کوره، مبدل حرارتی،دیگ بخار و موتور هواپیما اشاره نمود که تمامی آنها به ورق هایی نیازمند هستند که توانایی مقاومت در برابر دمای بالا را داشته باشند .
ابعاد ورق ۳۱۰ :
ابعاد متفاوتی در ورق ۳۱۰ وجود دارد که از جمله آن می توان به ابعاد ۱*۲ ، ۱.۵*۶ ،۲*۶ اشاره نمود و همچنین ضخامت های آن می تواند از ۰.۳ تا ۱۰۰ میلی متر باشد بنابراین از جمله مباحثی که در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار میباشد ضخامت و ابعاد آن است که در قیمت ان می تواند تاثیر گذار باشد .
ورق ۳۱۰ یک فولاد زنگ نزن می باشد که تحت استاندارد din آلمان می باشد که این ورق در انواع کوره ها و مخزن هایی که حرارت بالایی دارند استفاده می شود ، لازم به ذکر است که ورق ۳۱۰ نیز مانند سایر ورق ها به صورت رول و شیت وجود دارد و واردات آن به همین دو صورت انجام می شود ،شما مشتریان محترم می توانید سفارش هر تعداد از ورق های ۳۱۰ و ۳۱۰s را مطابق با نیازمندی خود به استیل زرین ارایه نمایید و از ورق های سفارش شده در هر کاربردی که مد نظر دارید استفاده نمایید ، لازم به ذکر است که تهیه یک ورق استیل از تامین کننده معتبر می تواند خرید امنی را برای شما همراه داشته باشد.
ورق ۳۱۰ دارای کربن متوسطی می باشد که قیمت ورق ۳۱۰ به ابعاد و ضخامت و آلیاژ به کار رفته در آن کاملا مرتبط می شود البته لازم به ذکر است که مورد دیگری که در قیمت آنها تاثیر گذار میباشد نرخ ارز و همچنین قیمت جهانی آلیاژها است که از جمله عناصر موجود در ورق ها می توان به کروم و نیکل اشاره نمود .

ورق ۳۱۰ از جمله ورق هایی محسوب می شود که می توان به آسانی در حرارت بالا از آن استفاده نمود و به همین علت می توان از این ورق در جوشکاری که نیازمند حرارت بالا می باشد استفاده نمود و هنگامی که دما به بالای ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد می رسد ، گازهای سولفور به شدت کاهش می یابد ، از ورق ۳۱۰ می توان به آسانی در محیط هایی که دارای خورندگی ویژه ای می باشند استفاده می شود و از جمله آنها می توان به محصولات اوره اشاره نمود .
لازم به ذکر است که ضد زنگ بودن اینگونه ورق ها سبب شده تا به آنها لقب استنلس استیل داده شود و به معنای استیل نگیر می باشد ، نام دیگر این ورق در استاندارد din آلمان فولاد ۱.۴۸۴۵ میباشد ، استیل های ۳۱۰ دارای دو نوع می باشند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود :
۱) استیل ۳۱۰
۲) استیل ۳۱۰s
این نوع از ورق ۳۱۰ دارای میزان کمتری کربن می باشد که میزان و قابلیت جوشکاری در آن به مراتب بسیار بالاتر می باشد و این در حالی است که میزان استحکام در این ورق در مقایسه با ۳۱۰ کمتر می باشد .
در ورق ۳۱۰ میزان کروم و نیکل بیشتر می باشد به همین علت مقاومت این ورق در برابر خوردگی بسیار بیشتر می باشد و مقاومت آنها در محیط های مایع به شدت بیشتر می باشد ، با این حال در حالت کلی این ورق از مواد تشکیل دهنده ذیل تشکیل شده است :
۱) کربن
۲) سیلیسیوم
۳) منگنز
۴) فسفر
۵) گوگرد
میزان گوگرد در آن ۰.۰۱۵ درصد می باشد که گوگرد کمترین میزان مواد تشکیل دهنده در آن می باشد .
۶) کروم
میزان کروم در این ورق بیشتر از مابقی مواد تشکیل دهنده آنها می باشد و این میزان در کروم می تواند ۲۴ تا ۲۶ درصد باشد .
۷) نیکل
 همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید این ورق در محیط هایی که حرارت بالایی وجود داشته باشد کاربرد دارد که از جمله کاربردهای ورق ۳۱۰ می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
۱) ساخت قطعاتی که در کوره کاربرد دارد .
۲) تولید انواع لوله که جهت ساخت آن می بایست در محیط هایی که از حرارت بالایی استفاده می شود به کار برده شود .
۳) جهت تولید مبدل های حرارتی که می بایست از حرارت بالایی جهت ساخت آنها استفاده نمود به کار برده می شود .
۴) قطعاتی که در نفت سوز ها استفاده می شود ، تمام کاربردهایی که از ورق ۳۱۰ گفته شد عمدتا در محیط هایی با حرارت بالا بود و یکی از این کاربردها نیز قطعاتی می باشد که در نفت سوز ها به کار برده می شود .
۵) سبدهای حرارتی نیز از جمله مواردی می باشد که جهت تولید آنها به حرارت بالایی نیاز می باشد به همین علت در تولید آنها نیز از ورق ۳۱۰ به دلیل استقامت بالای آنها در برابر حرارت استفاده می شود .

ورق ۳۱۰ از جمله ورق هایی می باشد که در دمای بالا خواص خود را به خوبی حفظ می نماید ، در دمای بالا می بایست از ورقی استفاده شود که در برابر دما و حرارت دارای مقاومت بالایی باشد ، از ورق ۳۱۰ در موقعیت هایی نظیر جوشکاری و یا شکل دهی ، موتور هواپیما،مبدل حرارتی، دیگ بخار استفاده می شود که در این حالت و در دمای بالا اینگونه ورق ها دارای مقاومت بالایی می باشند .
ورق ۳۱۰ از جمله ۱۵۰ گرید فولاد ضد زنگ می باشد که از جمله مقاومت این ورق در برابر دما می تواند به راحتی در دمای ۱۰۳۵ تا ۱۱۵۰ درجه مورد استفاده قرار گیرد که این امر نشان دهنده ی تحمل دمای بالا توسط این ورق می باشد و همین امر سبب دارا بودن اختلافاتی در قیمت ورق ۳۱۰ می گردد ، لازم به ذکر است که از ورق ۳۱۰ در تمام انواع روش های جوشکاری می توان استفاده نمود ، در ادامه به بررسی مواردی پرداخته می شود که در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار می باشد :
این ورق ها در دو نوع ۳۱۰ و ۳۱۰s وجود دارند ، که لازم به ذکر است که ورق ۳۱۰s ، نوع کم کربن می باشد ، که البته لازم به ذکر است که ورق های ۳۱۰ دارای میزان کربن متوسط می باشد و همین امر سبب می گردد تا در دمای بالا از این ورق استفاده گردد ، ورق ۳۱۰ همچنین دارای سختی و مقاومت بالا در برابر سایش می باشد و همچنین در برابر خوردگی نیز دارای انعطاف پذیری پایینی می باشد .
از جمله ترکیباتی که در ورق ۳۱۰ وجود دارد می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
۱) میزان ۲۴ تا ۲۶ درصد کروم
۲) میزان ۱۹ تا ۲۲ درصد نیکل
۳) میزان ۱.۵ درصد سیلیکون
۴) مقدار کمی سولفور
۵) مقدار کمی فسفر
در قیمت ورق ۳۱۰ علاوه بر موارد گفته شده نوسانات ارز نیز مانند مابقی محصولات فولادی و همچنین میزان عرضه و تقاضا و هزینه حمل و نقل و نیروی انسانی نیز تاثیر گذار می باشد .
ضخامت هایی که در این ورق وجود دارد ۲ تا ۲۰ میلی متر می باشد و ابعاد مختلفی در آن نیز وجود دارد .
از این ورق در صنعت بسیار استفاده می شود ، همانطور که گفته شد از این ورق در محیط هایی با حرارت بالا استفاده می شود و به علت وجود کروم و نیکل در این ورق ها نیز دارای مقاومت به خوردگی می باشد و در نوع ۳۱۰s از قابلیت جوشکاری بهتر می توان استفاده کرد و ساخت با این ورق به آسانی انجام می شود .

پیش از بررسی قیمت ورق ۳۱۰s در این قسمت به بررسی برخی از مشخصات ظاهری ورق ۳۱۰ و ورق ۳۱۰s پرداخته می شود :
۱) استیل آستینی ، فولاد ضد زنگ آستینی :
در اینگونه ورق های استیل بیش از هر عنصری از عنصر نیکل استفاده می شود ، از جمله خصوصیات و ویژگی های فوق العاده آن می توان به انعطاف پذیری فوق العاده در انها و همچنین استقامت کششی در ان و نیز استقامت به زنگ زدگی اشاره نمود ، در واقع در ورق ۳۱۰s انعطاف پذیری بالایی وجود دارد و همچنین در قابلیت هایی که نیاز به کشش باشد می توان از این گونه ورق ها استفاده نمود و همچنین در مکانهایی که رطوبت بالایی وجود دارد و احتمال زنگ زدگی در این محیط ها وجود دارد می توان به راحتی و با اطمینان از اینگونه ورق ها استفاده نمود .
گرید هایی که در اینگونه ورق وجود دارد ۲۰۰ تا ۳۰۰ می باشد و ورق هایی که در برابر گرما استقامت فوق العاده ای دارند می بایست دارای گرید ۴۰۰ باشند که در این حالت این ورق ها می توانند دمای بیشتر از ۵۴۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند .
۲) استیل مارتنزیتی :
استیل مارتنزیتی از جمله استیل های نسوز می باشد ، اینگونه استیل ها جز استیل های سری ۴۰۰ می باشند و در این سری از استیل ها میزان کروم در آنها بسیار بیشتر از عناصر دیگر می باشد ، از جمله ویژگی های مطلوب این ورق ها می توان به استقامت به ساییدگی و فرم دهی مطلوب اشاره نمود ، اینگونه استیل ها در دمای بالا مطلوب نیستند و از جمله علت های عدم استفاده آن دمای بالا می توان به حالت نرم و پیرشدگی آن اشاره نمود که سبب می گردد تا از اینگونه استیل ها در دمای بالا استفاده نگردد ، این در حالی است که در دمای بالا بهتر است از استیل های نیمه آستینی استفاده گردد که در این حالت این استیل ها در دمای بالا به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد .
۳) استیل فریتی :
اینگونه استیل ها عموما دارای گرید ۴۰۰ می باشد و از آنها عموما در دمای بالا استفاده می گردد و از جمله علت های آن میتوان به استقامت در برابر رنگ زدگی و همچنین پوسته پوسته شدن اشاره نمود و از جمله علت های استفاده از این استیل ها در دمای بالا می توان به توازن میزان کروم موجود در آن اشاره نمود .
۴) استیل سخت رسوبی :
این نوع استیل نیز جز استیل های نسوز می باشد ، سه زیر مجموعه در این استیل وجود دارد که انها آستینی، نیمه آستینی و مارجینگ می باشند که از جمله اختلافات آنها در بافت و خصوصیت های آنها می باشد ، میزان سختی رسوبی در آستینی ها ، حداقل استقامت را در برابر حرارت دارا می باشد و میزان استقامت نیمه آستینی در برابر حرارت بسیار مطلوب تر می باشد .

ورق ۳۱۰ از جمله ورق های پر کاربرد در صنعت می باشد که استفاده از آن بسیار زیاد می باشد ، این ورق از جمله ورق هایی می باشد مه در برابر حرارت مقاومت مطلوبی دارد بنابراین می توان از این ورق در مواردی همچون جوشکاری و یا شکل دهی می توان به راحتی استفاده نمود ، این ورق همچنین در برابر خوردگی نیز دارای مقاومت بالایی می باشد که از جمله علت های آن می توان به وجود کروم و نیکل در آن اشاره نمود ، البته لازم به ذکر است که در نوع ۳۱۰ s این نوع ورق به علت وجود کربن در میزان کم ، قابلیت جوشکاری بهتری دارد و به همین علت استفاده از آن نیز به آسانی صورت می پذیرد ، البته ورق ۳۱۰s نسبت به ۳۱۰ دارای استحکام کمتری در دمای آن می باشد ، از ورق ۳۱۰s می توان در کاربردهای فوق سرد استفاده نمود که از جمله علت های این ورق نیز حفظ چقرمگی در دمای فوق العاده سرد می باشد و از جمله موارد دیگری که در مورد این ورق می توان اشاره نمود اینکه نفوذ پذیری مغناطیسی پایینی را در شرایط کرایوژنیک دارا می باشد .
برترین شرکت تولید کننده استیل در جهان شرکت jfe در ژاپن است ، ورق ۳۱۰ یک فولاد آلیاژی می باشد که میزان کربن در ان متوسط می باشد که در مواقعی که دمای بالایی وجود داشته باشد از جمله اجزای کوره و تجهیزات عملیات حرارتی می توان استفاده نمود ، در صورتیکه از گرید ۳۱۰ در برابر حرارت های مداوم استفاده می شود و دما نیز بالاتر از ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد باشد ، گازهای سولفور کاهش می یابد و در مواقعی که نیازمند سرویس های متناوبی باشد در دمای بالاتر از ۱۱۴۰ درجه می توان به راحتی استفاده نمود .
از ورق ۳۱۰ همچنین می توان در محیط های کربونیزه کننده نیز استفاده نمود با این حال در محیط های کربونیزه کننده شدید نمی توان از آنها استفاده نمود ، از این ورق همچنین می توان در محیط های اکسید کننده و نیترید کننده نیز می توان استفاده نمود که در صورتی که در این محیط ها از انها استفاده شود میزان حداکثر دمای کارایی ورق ۳۱۰ نیز کاهش می یابد .
از جمله مواردی که در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار می باشد حالت ورق ها می باشد که در دو نوع رول و یا شیت می تواند عرضه گردد ، وزن ورق ۳۱۰ نیز که بر اساس کیلوگرم می باشد نیز تاثیر گذار می باشد ، از جمله موارد دیگری که در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار میباشد ابعاد ورق می باشد و همچنین میزان ضخامت ورق می تواند باشد.

در ورق ۳۱۰ چه ضخامت هایی وجود دارد ؟
ضخامت هایی که در ورق ۳۱۰ وجود دارد می تواند از ۰.۳ تا ۵۰ میلیمتر متفاوت باشد .
و اما در این قسمت سوالی که بسیار مطرح می گردد اینکه دمای کاری ورق ۳۱۰ بیشتر می باشد یا ورق ۳۰۹ ؟
عناصر آلیاژی در ورق ۳۱۰ بسیار بیشتر از ورق ۳۰۹ می باشد بنابراین ورق ۳۱۰ دارای دمای کاری بیشتری می باشد و همچنین در دمای بالا ورق ۳۱۰ خواص بهتری را نشان می دهد ، البته پیش از هر چیز می بایست نوع کاربرد مشخص شده باشد تا بتوان انتخاب دقیق تری را در میان ورق ها داشته باشیم ، و اما در این قسمت به بررسی نحوه تشخیص ورق ۳۰۴ و ۳۱۰ پرداخته می شود که نحوه تشخیص میان این دو ورق با استفاده از آنالیز شیمیایی می باشد که در این حالت می توان تفاوت میان آنها را به دقت مشاهده نمود .
در این قسمت به بررسی ورق استیل پرداخته میشود :
قیمت ورق استیل با توجه به آلیاژ های موجود در آن و همچنین با توجه به ابعاد آن مشخص می گردد همچنین از جمله موارد موجود در ورق ها می توان به کروم و نیکل اشاره نمود که این دو از عناصر اصلی و تشکیل دهنده موجود در ورق های استیل می باشد ، فلز استیل در انواع مختلف و گوناگونی وجود دارد که بسته به اینکه صنایع مختلف چه نیازهایی را داشته باشند می تواند از ترکیبات گوناگون شیمیایی ساخته شود با این حال از جمله موارد اصلی و تاثیر گذار در قیمت استیل می توان به نرخ ارز و قیمت جهانی آلیاژها اشاره نمود .
و اما ورق های استیل در حالت کلی به دو‌نوع تقسیم می شوند ، مورد اول ورق استیل بگیر و مورد بعدی ورق استیل نگیر ، ورق های استیل مگیر دارای کاربردهای بیشتری در صنعت می باشد و به تبع آن دارای قیمت بیشتری نسبت به ورق های استیل بگیر می باشند .
از جمله صنایعی که از ورق ها بسیار استفاده می گردد می توان به صنایع ساختمان سازی اشاره نمود با این حال صنایعی چون تولید و ساخت سیمان ، تولید کاغذ، تولید مواد شیمیایی ، تولید روغن و لبنیات هستند که از ورق های استیل نیز استفاده می نمایند ، در این صنایع جهت بسته بندی و همچنین محفظه های نگهداری از ورق های استیل ۰.۳ و ۰.۵ و ۱ میل استفاده می نمایند .
در این قسمت به بررسی تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s پرداخته می شود :
این ورق ها هر دو از جمله ورق های استیل نگیر می باشند و از جمله تفاوت در آنها میزان کربن موجود در آنها می باشد به گونه ای که در ورق ۳۱۰s دارای کربن کمتری نسبت به ورق ۳۱۰ دارا می باشد که این امر در ورق ۳۱۰s سبب می گردد تا میزان جوش پذیری در آنها بیشتر شود و این در حالی است که استحکام در آنها کاهش یافته است . لازم به ذکر است که میزان کربن موجود در ورق ۳۱۰ حداکثر ۰.۰۳ می باشد .

ورق ۳۱۰s از جمله ورق های استیل نسوز می باشد که جز فولادهای زنگ نزن محسوب می گردد و همچنین در برابر اکسیداسیون دارای مقاومت بالایی می باشد که از جمله خاصیت های بالای آن می توان به میزان کروم و نیکل بالا در آن اشاره نمود و به همین علت می توان از ورق ۳۱۰s در موقعیت هایی که دمای بالا وجود دارد می توان به آسانی استفاده نمود ، ورق ۳۱۰s مشابه ورق ۳۱۰ می باشد و از جمله تفاوت های آن میزان اندک تر کربن نسبت به ورق ۳۱۰ می باشد ، ورق ۳۱۰s تمایل کمتری به تردی دارد و همچنین قابلیت جوشکاری در آن بالا می باشد و در موقعیت هایی که نیاز به جوشکاری است می توان از ورق ۳۱۰s استفاده نمود و در زمان انیل شدن غیر مغناطیس می باشد و در زمان کار سرد می تواند به راحتی مغناطیس می شود .
در حالت کلی از ورق ۳۱۰s در حالتی استفاده می شود که در دمای بالا قرار می گیرد و در قطعاتی که در دمای بالا  قرار دارند از اینگونه ورق ها استفاده می گردد از جمله کاربردهای آن می توان به لوله اگزوز ، کوره های عملیات حرارتی و همچنین مبدل حرارتی اشاره نمود .
از ورق های ۳۱۰s می توان در محیط هایی که اکسید کننده شدید هستند و همچنین محیط هایی که دما در آنها بالا میباشد استفاده نمود ، از ورق های ۳۱۰s همچنین می توان در ساخت قسمت های مختلف کوره نیز استفاده نمود و در این حالت حداکثر دما در این محیط ها می تواند ۱۲۰۰ درجه نیز باشد و این در حالی است که دمای عمومی مورد استفاده در آن ۱۱۵۰ درجه می باشد ، از جمله کاربرد های دیگر این ورق می توان به ساخت تجهیزات نظافت خودرو نیز اشاره نمود .
مقاومت به خوردگی در ورق ۳۱۰s :
در دمای بالا به علت مقاومت مطلوبی که در برابر خوردگی وجود دارد از ورق ۳۱۰s استفاده می شود ، دمای معمولی مورد استفاده در یک اتمسفر حداکثر می تواند ۱۰۵۰ و ۱۱۰۰ باشد و مقادیر سولفور نیز دارای حداکثر دمای ۹۵۰ می باشد . ورق ۳۱۰s پس از اینکه در یک مدت طولانی در دمای بالا قرار بگیرند منجر به رسوب کاربید می گردد و در نهایت منجر به خوردگی بین دانه ای قرار می گیرد ، در این ورق ها میزان کروم و نیکل در انها بالا می باشد در برابر خوردگی الکتروشیمیایی مقاوم می باشد .
قابلیت ماشین کاری در ورق ۳۱۰s دقیقا مشابه ماشین کاری ۳۰۴ می باشد ، کار سخت در فولاد در این ورق به مشکل تبدیل می شود به همین علت حذف لایه کار سخت به وسیله سرعت کم و برش های سنگین با ابزار تیز و روغن کاری شده انجام می گردد .

ورق ۳۱۰ از جمله ورق های استیل ضد زنگ می باشد که دارای استحکام فوق العاده ای می باشد و از جمله علت های مقاومت اینگونه ورق ها در برابر اکسیداسیون و دمای بالا می توان به وجود درصد بالایی کروم اشاره نمود و میزان کروم در آنها ۱۸ درصد می باشد که در این حالت می تواند دما تا ۹۰۰ درجه را به راحتی تحمل نماید که در این حالت هیچ گونه اکسید شدنی رخ نمی دهد .
ابعاد و ضخامت ورق ۳۱۰ :
ابعادی که در ورق ۳۱۰ ۱*۲ ، ۱.۵*۶ ، ۲*۶ می باشد همچنین میزان ضخامت موجود در ورق ۳۱۰ ، ۰.۳ تا ۱۰۰ میلیمتر می تواند متفاوت باشد .
قیمت ورق ۳۱۰ :
در مورد قیمت ورق ۳۱۰ نیز می توان بدین صورت بیان نمود که میزان قیمت ورق ۳۱۰ کاملا بسته به اینکه میزان ضخامت ورق چقدر می باشد می تواند متفاوت باشد ، در واقع دارا بودن برخی ویژگی ها در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار می باشد .
ورق ۳۱۰ از جمله ورق هایی می باشد که در ایران تولید نمی گردد و این ورق ها در کشورهایی مانند هند و تایوان و چین و روسیه تولید می گردند .
قبمت ورق ۳۱۰ و‌۳۱۰s :
لازم به ذکر است که ورق های ۳۱۰ و ۳۱۰s دارای ویژگی های متفاوتی می باشند که به دلیل ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی که در این ورق ها وجود دارد دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشد  ، ورق ۳۱۰ با توجه به اینکه دارای مقاومت به خوردگی و همچنین خصوصیات حرارتی بالاتری می باشند دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر ورق ها می باشد و عناصری که در این ورق وجود دارد کروم و نیکل می باشد که این عناصر به تنهایی می تواند تاثیر فوق العاده ای در قیمت ورق ۳۱۰ داشته باشند .
ورق ۳۱۰s به دلیل دارا بودن ساختارهای متفاوت دارای تنوع زیادی می باشد که میزان کربن موجود در این ورق کمتر می باشد و همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی می باشد .
عوامل بسیاری در قیمت ورق ۳۱۰ تاثیر گذار میباشد که از جمله آنها می توان به میزان ضخامت ، ابعاد و تامین کننده مختلف اشاره نمود ، و اما سوالی که در این قسمت مطرح می گردد اینکه از ورق ۳۱۰ در چه مواقعی استفاده می شود ؟
از ورق ۳۱۰ در صنایع مختلف استفاده می شود که از جمله آنها می توان به صنایع نفت و گاز و صنایع حرارتی و همچنین کوره های صنعتی اشاره نمود ، صنایع دیگری که می توان از این گونه ورق ها استفاده نمود صنایعی مانند پزشکی و خوراکی و واکنش گر های شیمیایی می باشد ، این ورق ها همانطور که پیش از این مطرح شد به دلیل مقاومت به خوردگی و همچنین اکسیداسیون در محیط های مختلفی می توان از آنها استفاده نمود‌ .

چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت ورق310s هستید می توانید با کارشناسان استیل زرین تماس حاصل نمایید .