قیمت لوله استیل نسوز

با توجه به اینکه قصد داریم تا در خصوص قیمت لوله استیل نسوز صحبت کنیم، بدیهی است که این ماده با وجود ساختار منحصر بفرد خود کاربرد خاصی داشته و شرایط فیزیکی، قیمت، میزان انعطاف پذیری و محدودیت های دسترسی به آن اجازه استفاده از این کالا در هر جایگاهی را نمی دهد.
لوله استیل نسوز به عنوان کالایی که مقاومت بالایی در برابر گرمای زیاد (چه داخلی و چه خارجی)، شرایط نامساعد رطوبتی و حرارتی محل نصب، مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی و عمر بالا با توجه به چنین شرایطی را دارد، برای استفاده در صنایع پتروشیمی، فولاد سازی و دیگر صنایعی با حرارت بالا (قریب به 700 درجه سلسیوس در میان خط تولید و ماشین آلات خود ) مناسب می باشد. در همین اثنا طبیعی است که اگر محصولی با جنس ضعیفتر حتی بتواند در کوتاه مدت آسیبی جدی ندیده، از بین نرود و در این ساختار کار کند، در بلند مدت و طی تنش و کرنش یا خستگی مستمری که روی آن اعمال می شود دچار تغییر فرم، ترک خوردگی، انسداد یا شکست شود.


لوله استیل نسوز محصولی حاوی نیکل و کروم می باشد، موادی که هرگاه در ساختار آلیاژی فلزی دیده شوند به معنای سروکار داشتن با محصولی نسوز یا مقاوم در برابر حرارت،  پوسیدگی و اکسید شدن به انضمام تغییر شکل و تأثیرپذیری نامطلوب از مواد شیمیایی است. 
در ادامه لازم به ذکر است که عموم لوله استیل های نسوز تولید شده در ایران از جنس آلیاژ های ۳۰۹ ، ۳۱۰ و ۳۱۰s بوده و در حالی که در سایز های مختلف عرضه می شوند (مثلاً از 1 تا 5 اینچ)، معمولاً دارای شاخه های 6 متری می باشند.

قیمت لوله استیل نسوز به چه عواملی بستگی دارد؟


گرید

می دانیم که آلیاژهای فولادی با داشتن درصد متفاوتی از آهن، کربن، نیکل و کروم در کنار مولیبدن، تیتانیوم، منگنز یا نیتروژن با ویژگی های منحصر بفردی ظاهر می شوند که خروجی شاخص هریک سبب می شود تا از این محصولات در جایگاه خاصی استفاده شود. 
این ویژگی ها که در تولید لوله های استیل به طور خاص در امر مقاومت در برابر حرارت زیاد و خوردگی در تماس با مواد شیمیایی خودنمایی می کنند، هرچه مطلوبتر باشند به افزایش بهای لوله مورد نظر نیز منجر می شوند.
به عنوان مثال در دما و محیط هایی که گریدهای 304 یا 316 قادر به انجام فعالیت در بلند مدت یا به طریقی ایده آل نیستند، ممکن است زیر شاخه های گرید 310 و 310s که برای کار در دمای بالای 1000 درجه سلسیوس طراحی و ساخته شده اند کاربردی باشند؛ عواملی که سبب ایجاد تفاوت در قیمت لوله استیل نسوز می شود. 

 

ابعاد فیزیکی

با فرض اینکه در خصوص تنها یک محصول با گریدی مشخص صحبت می کنیم، اما ویژگی های فیزیکی یا ظاهری آن ها می تواند به ایجاد تفاوت در قیمت لوله استیل نسوز بیانجامد. به عنوان مثال سایز دهانه یا قطر همه لوله ها یکی نیست و ممکن است از 1 تا 5 اینچ متغیر باشد. 
گذشته از این در دو دهانه هم اندازه نیز ممکن است بدنه یکی از دیگری گوشتی تر باشد، بدین معنا که میزان فلز موجود حول حفره بیشتر بوده و یا اختلاف دو شعاع خارجی و داخلی آن ها از نمونه های دیگر بیشتر باشد. گفتنی است که این تفاوت در وزن محصولات به خوبی قابل محاسبه است .
در حالت عادی همه لوله ها دارای شاخه هایی 6 متری می باشند، با این حال بدیهی است که کم و زیاد شدن آن نیز در قیمت محصول بی تأثیر نیست. 

 

دمای کاربری

با اینکه پیشتر به این عامل اشاره ای شد، اما به طور دقیقتر استاندارد A335-P11 در محصولات آلیاژی فولادی معرف محدوده دمایی 400 الی 470 درجه سلسیوس برای فعالیت ایده آل این محصول بوده، A335-P22 مناسب دمای 480 تا 550 درجه سلسیوس،  A335-P91  معرف دمایی بالاتر از 500 درجه سلسیوس و نهایتاً A335-P92 برای محدوده دمایی بالاتر از ۵۶۰ درجه سلسیوس مورد استفاده قرار می گیرد.


نوع استاندارد فرآوری

به طور کلی می توان گفت که مشخصات این محصولات در لوله کشی یک پروژه و همچنین قیمت لوله استیل نسوز بنا به استانداردهای ANSI B36.10  که معرف لوله های جوشی یا فولادی بدون درز (مانیسمان) بوده و همچنین ANSI B36.19 که مختص محصولات فولادی ضدزنگ می باشد اثر گذارند.
با اینکه می توان مواردی دیگری را نیز در خصوص عوامل موثر در قیمت لوله استیل نسوز برشمرد، اما  می توان گفت که به طور کلی سایر عوامل نیز در موارد فوق مستتر بوده، زیر مجموعه آن ها می باشند، به اندازه این موارد اهمیت نداشته یا در زمره عوامل فنی موثر در بهای نهایی قرار نمی گیرند (بدین معنا که ممکن است یک تکنیک حسابداری یا هزینه حمل و نقل که ارتباط مستقیمی با خود محصول ندارند در بهای نهایی آن موثر باشند) .
در نهایت گفتنی است که شما می توانید با برقراری تماس با کارشناسان استیل زرین، از قیمت لوله استیل نسوز در هر روز مطلع شوید.