قیمت میلگرد استیل 420

در بررسی استیل های سری 400 (فولادهای ضد زنگ)، محصولی به چشم می خورد که به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش داشتن خواص مغناطیسی (جذب آهنربا یا بگیر بودن آن)، بهره مندی از کربن بیشتر، مینیمم 12 درصدی کروم و امکان سخت شدن بواسطه عملیات حرارتی خودنمایی بیشتری در مقایسه با دیگر محصولات هم خانواده خود می کند، استیلی با گرید 420 .


این محصول که قابلیت ماشینکاری بالایی نیز دارد، به مصرف کننده این امکان را می دهد که در عین حالی که از یک میلگرد ضد زنگ و مقاوم در برابر عوامل محیطی استفاده می کند، تنش بالای تسلیم و مقاومت در برابر خوردگی را نیز به وی هدیه دهد تا علاوه بر مقاومت حرارتی و مکانیکی، قابلیت تغییر شکل به فرمتی ایده آل را داشته باشد. 


وجود چنین ویژگی هایی سبب شده است تا قیمت میلگرد استیل 420 برای افراد و مجموعه هایی که در حوزه ساخت پمپ و شیرآلات، شفت، میل لنگ، میله پیستون، اسپیندل، محرک های مکانیکی و اتصالات فعال هستند حائز اهمیت باشد.
با توجه به اینکه این نوع استیل در اشکال گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد، روش های تولید مختلفی نیز برای آن ها وجود دارد، لذا روشی هم که برای فرآوری میلگرد استیل 420 استفاده می شود ریخته گری گریز از مرکز (سانتریفیوژ) و As Cast می باشد. در جوشکاری استیل 420 استفاده از مواد مشابه متریال سازنده الزامی بوده و عملیات حرارتی مذکور نیز از لحظه شروع تا گام شکل دهی و سرد کردن نهایی بنا به روش های دقیق و حساسی انجام می پذیرد. 

 

قیمت میلگرد استیل 420


تقسیم بندی میلگردهای فولادی


فولادها با داشتن میزان مواد تشکیل دهنده متفاوت (درصد کربن ، کروم ، نیکل و ...) خصوصیات متفاوت و منحصر بفردی هم دارند که سبب می گردد تا از هریک در زمینه خاصی استفاده شوند. در همین رابطه میلگردها به 4 دسته کلی تقسیم می شوند :

 

میلگرد استیل بگیر

این نوع استیل به دلیل اینکه از درصد بالایی از آهن برخوردار است و فاقد نیکل می باشد، به خوبی نیز آهنربا را جذب می کند(آلیاژ بگیر به معنای گیرنده آهنربا) اما همین زیادی آهن عاملی برای عدم داشتن مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت نیز می باشد که بزرگترین نقطه ضعف میلگرد استیل بگیر نیز محسوب می شود.

 

میلگرد استیل نگیر

این میلگردها نسبت به میلگردهای بگیر کروم بیشتری دارند و به دلیل داشتن نیکل قدرت جذب آهنربا را ندارند، اما در برابر زنگ زدگی مقاوم شده و تحت عناوین استنلس استیل یا فولاد ضدزنگ شناخته می شوند. گفتنی است که استیل های گرید 304 و 316 و دیگر اعضای سری 300 (استنلس استیل آستنیتی) عضو همین دسته می باشند. 


میلگرد استیل نسوز

در مواردی تحمل حرارت همه آنچیزی است که از فولاد در دسترسمان می خواهیم، در نتیجه استیل های گرید 309 ، 310 و 321 به نحوی طراحی و ساخته می شوند تا قادر به تحمل دمای های بالا (این دما در مورد آلیاژهای 321، 309 ، 310s و 310 به ترتیب 700، 1000، 1100 و 1200 درجه سلسیوس می باشد.) بوده و قادر باشند تا در بدنه ماشین آلات یا مسیرهای هدایتی که سیالی داغ را حمل می کنند نیز ساختار مقاوم خود را حفظ نمایند.

 
میلگرد آلیاژی استیل

در مواقعی هم ما نیازمند ماشینکاری قطعه ای فولادی هستیم، عملیاتی که در حالت عادی و فولادهای معمولی به دلیل سختی بیش از حد این محصولات با سختی زیاد، سرعت کم، هزینه های زیاد تخریب ابزار و عدم رعایت تلورانس قطعه مورد نظر همراه است.
به همین دلیل با افزودن عناصری به آلیاژهای فولادی و فرآوری محصولاتی مانند میلگردهای دوپلکس محصولاتی پدید می آید که در پی ماشین کاری سطوح شفاف و صیقلی را به ما تحویل می دهند. 

اگرچه فولاد ها در اشکال مختلفی دیده شده و کاربرد دارند، اما به صورت ماده خام عموماً در سه حالت ورق ، لوله و میلگرد تولید شده و به فروش می رسند. 

 

عوامل مؤثر در قیمت گذاری میلگردهای فولاد زنگ نزن

با بررسی عواملی که در تعیین قیمت نهایی این محصولات نقش دارند می توان مشخصات فیزیکی – به صورت مشخص ابعاد هر قطعه -  آن ها را عاملی برای ارزش‌گذاریشان دانست. به صورت دقیقتر قطر سطح مقطع این محصولات  یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت میلگرد استیل 420 می باشد که هرچه افزایش یابد، به فراخور افزایش جرم یا میزان آلیاژ مصرف شده گرانتر نیز می شود. 
با توجه به اینکه عموم این محصولات در طول های 6 متری تولید و عرضه می شوند می توان گفت که این عامل متغیری معمولاً ثابت است، اما چنانچه کاهش یابد، قیمت میلگرد استیل 420 نیز کمتر می شود.