قیمت ورق نسوز

همان طور که می دانید آلیاژها دارای عنصری فلزی هستند که بخش عمده حجم و جرم آن ها را تشکیل می دهد . در همین رابطه بیان شد که هر کدام از فلزات دارای مشخصات فیزیکی و شیمیایی مشخصی هستند که سبب می شوند تا با همان ویژگی های منحصر به فرد شناخته شده و خودنمایی کنند .

تغییر جزئی میزان و نوع عناصر، بروز تغییرات کلی در آلیاژها

 به عنوان مثال فلزی به نسبت دیگر فلزات نرم یا شکننده است ، فلز دیگری با داشتن مقاومت بالا در برابر فشار، رسانایی الکتریکی خوبی ندارد ، فلزی را می بینیم که در قیاس با عموم محصولات مشابهش چکش خوار (شکل پذیر) نبوده و نمی توان شکلی متناسب با کار مورد نظر به آن داد و یا فلزی آنچنان گران قیمت یا کمیاب است که استفاده از شمش های  آن مقرون بصرفه نمی باشد ، در نتیجه اینکه نیازمند  تقویت ویژگی مورد نیاز خود در فلز مربوطه هستیم . به بیان دیگر، با عنایت به اهمیت گسترده آلیاژ ها به این نکته پی می بریم که این محصولات با در بر گرفتن درصدی از فلز یا عناصر غیر فلزی دیگر، ضعف ماده خالص و شاخص خود را کاهش داده و بدین ترتیب فلز اولیه را برای کاربرد مورد نظر با ساختاری مشخص آماده می کنند .
با توجه به این توضیحات ، زمانی که از قیمت ورق نسوز سخن می گوییم در حقیقت منظورمان استفاده از ورق های استیل ضد زنگ ، دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت و تقویت شده بواسطه عناصر دیگر است . ورق های استیل به عنوان آلیاژهای فولادی دارای مقدار مشخصی آهن و کربن هستند که با اضافه شدن کروم ، نیکل ، سیلیسیم ، منگنز و ... به ورقی نسوز (دارای مقاومت بالا در برابر دمای زیاد و مستقیم) تبدیل می شود .

کاربرد ورق های نسوز

بدیهی است که وقتی فرد یا مجموعه ای آمار قیمت محصول یا ماده خاصی را استعلام مینماید تمایل به خرید آن را داشته و یا در شرف خرید است ؛ در نتیجه وقتی در خصوص قیمت ورق نسوز سخن می گوییم بی تردید با مشاغلی سروکار داریم که در پی ساخت محصولاتی متناسب با هوای بسیار گرم و در مجاورت موادی داغ و سوزاننده هستند . 
به عنوان مثال سازندگان کوره های القایی یا بوته های قوس الکتریکی به عنوان یکی از اصلی ترین مشتریان این محصولات ، در شرف ساخت وسیله ای هستند که خود گرمای زیادی تولید کرده و قرار است حرارت بسیار زیادی را نیز به جسم دیگر منتقل کند .
 در همین رابطه چنانچه در این وسیله از جداره ای مقاوم در برابر گرما ، حرارت مستقیم ،  پوسیدگی ، تخلخل ، شوک های گرمایی یا ضربه استفاده نشود معلوم نیست این وسیله تا کجا می تواند بدون وارد آوردن خسارات مالی سنگین یا جانی غیر قابل جبرانی به کار خود ادامه دهد .
با توجه به این مطالب  زمانی که از قیمت ورق نسوز سخن می گوییم ، در حقیقت در پی ارائه محصولی هستیم که توانایی تحمل این گرما را داشته و می تواند تا سال ها بدون تغییر و کاهش بازدهی به کار خود ادامه دهد .

انواع ورق های نسوز

می دانیم که از ترکیب آهن ، با درصدی کربن ، کروم ، نیکل ، نیتروژن و مولیبدن ساختاری مقاوم و عموماً مقاوم در برابر حرارت زیاد به وجود می آید که از آن ها تحت عنوان فولادهای ضد زنگ یا زنگ نزن نیز یاد می کنیم . در میان ده ها نوع آلیاژ شناخته شده که هریک کاربرد ویژه ای دارند ، دسته ای از آن ها هستند که تاب مقاومت در برابر چشمه حرارت بدون واسطه را داشته و به سادگی شکل و ساختار خود را از دست نمی دهد .
در همین راستا انواع ورق های ۱٫۴۸۴۱ یا استیل ۳۱۰ ، ۳۲۱ ، ۳۰۹ و ...  از جمله مهمترین فولادهای ضدزنگی هستند که نسوز هم بوده و در قالب میلگرد ، لوله و ورق  هایی که با نورد بیلت یا شمش های ضخیم تولید شده اند به دست مصرف کنندگانشان می رسند . 


قیمت ورق نسوز

اگرچه در دوره ثبات مالی ارائه لیستی از قیمت ها در فضای مجازی هم برای فروشنده و هم برای مشتریان مفید است، اما وقتی قیمت های مرتبط با عرضه این محصولات دارای نوسان فراوانی است ، تبعاً هزینه خرید این کالاهای کاربردی و پرمصرف نیز تغییر کرده و بدین ترتیب ارائه لیستی مدوّن و بی نیاز از اعمال تغییرات هر روزه کار آسانی نیست .
به همین دلیل مجموعه های فراوانی از جمله «استیل زرّین» از مخاطبین خود می خواهند تا به منظور دانستن قیمت روز یک محصول با ایشان تماس حاصل نمایند .
لازم به ذکر است که در پی استعلام این مبالغ و نرخ های مرتبط با آن، همکاران ما در مجموعه استیل زرین قادر خواهند بود تا ضمن ارائه مشاوره ای کاربردی و تخصصی به شما در صورتی که در این حوزه تجربه زیادی ندارید راهنمایی هایی را عرضه نمایند .