قیمت ورق نسوز 4841

چنانچه انقلاب صنعتی را نقطه عطفی در زندگی انسان و اوج بهره مندی وی از منابع طبیعی بدانیم، بی تردید می توانیم یکی از رویدادهای غیر قابل انکار در بحبوحه آن را بهره گیری از فلزات در مسیر ساخت سخت افزارهای کاربردی، ابزار، ماشین آلات و یراق آلات صنعتی بدانیم.
 از همان نخستین نسل ماشین های بخار که نماد انقلاب صنعتی اول می باشند تا ساخت تک تک محصولات فلزی که امروزه شاهد تبلور آن ها هستیم ، همگی در گرو ذوب و قالب ریزی مجدد فلزات بوده اند که خود مستلزم داشتن ادواتی پیشنیازی و استفاده از موادی است که پیش از این عرصه ای برای خودنمایی نداشته اند. 
چنانچه بخواهیم با بیانی صریح و موردی تر به این مقوله بپردازیم، می توانیم به مثال ساخت کوره های غول پیکر ذوب فلزات اشاره کنیم. طبعاً با پیدایش نیازهای جدید، انسان ها هم نیازمند استفاده از مواد اولیه و ماشین آلات نوینی بوده اند. در همین اثنا وجود کوره هایی که بتوانند دمای چند صد درجه ای را تحمل کرده اجتناب ناپذیر به نظر رسیده و مستلزم استفاده از ترکیباتی بوده اند که پیش از این کاربرد فراوانی نداشتند، آلیاژ های فولادی.
ورق نسوز 4841 به عنوان یکی از همین استیل های ضد زنگ، آلیاژی حاوی کروم و نیکل (در کنار آهن ، کربن ،سیلیسم ، منگنز و ...) می باشد که دارای مقاومت بالایی در برابر دمای زیاد است و به همین جهت در دسته نسوزها قرار می گیرد. این محصول که توانایی تحمل دمایی قریب به 1200 درجه سلسیوس را دارد، بدون اینکه پوسته انداخته، دفرمه شده یا با اکسیژن واکنش دهد به فعالیت خود در ساختار ایده آلش ادامه داده و بدین ترتیب در ساختار کوره های ذوب فلزات یا ادوات مرتبط با آن (مثل بوته یا ملاقه ها) به کار می رود.