قیمت اینکونل 600

شاید بتوان آلیاژها را یکی از مهمترین فرآورده های دست بشر شناخته و تولید آن ها برای نخستین بار را قدم نهادن بر روی یکی از پله های اصلی و پراهمیت نردبان صنعت دانست.
 در تعاریف ساده ای که از آلیاژ ها ارائه می شود، این محصولات را ترکیبی از فلزات مختلف می دانند. اگرچه این تعریف اشتباه هم نیست، اما نکته مهمی که در شرح این ترکیب بدان اشاره نمی شود امکان مخلوط شدن فلزات با دیگر عناصر (حتی عناصر غیر فلزی) می باشد. در نتیجه اینکه آلیاژ ها می توانند همانند فولاد، از ترکیب فلزی مانند آهن با عنصری غیر فلزی مانند کربن نیز به وجود آیند. 
اینکونل به عنوان یکی از همین آلیاژها، هم جوشه ای است که نیکل عنصر پایه و فلز اصلی آن می باشد. این محصول که گاهی در کنار نام خود اعدادی مانند 600 ، 601 ، 625 ، 718 و ... را می بیند، با در بر گرفتن عناصر مختلف با درصدهای گوناگون در هر فرآورده، پدیده ای با ویژگی های منحصر به فرد به وجود می آورد. 
به عنوان مثال اینکونل 600 با داشتن قریب به 70 درصد نیکل، 14 الی 17 درصد کروم، 6 الی 10 درصد آهن و کمتر از 3 درصد منیزیم، مس، سیلیسیم، کربن و گوگرد آلیاژی حاصل از استحکام دهی با محلولات جامد یا پیرسختیست که ویژگی هایی متفاوت با دیگر اعضای خانواده خود دارد.
همانطور که گفته شد اینکونل دارای تنوع زیادیست که هرکدام برای ساخت محصولی خاص یا استفاده در صنعتی منحصر بفرد مورد نیاز می باشند، با این حال می توان گفت که صنایعی مانند هوا فضا، خودرو سازی، ساخت تسلیحات، توربین سازی و یا در ساختار سکوهای دریایی، شیرآلات یا اتصالاتی حاوی سیالات پر فشار به ویژه در صنایع پتروشیمی از مهمترین مشتریان این آلیاژ بوده و در پی یافتن قیمت اینکونل 600 می باشند که در ادامه به ارائه آن می پردازیم.