قیمت ورق استیل 304

در یادداشتی که پیرامون میلگرد 304 عرضه شد، گفتیم که این نوع آلیاژ، فولادی ضد زنگ با داشتن درصدهای قابل توجهی از کروم و نیکل در ساختار خود می باشد که اصولا محصولی فاقد خواص الکتریکی، حرارتی و مغناطیسی قابل توجهی است و بنا به همین دلایل ( با نشانه عدم جذب آهنربا ) به استیل نگیر شهرت یافته است. 

ویژگی استیل 304

از مهمترین ویژگی محصولاتی که از استیل 304 ساخته شده اند می توان به :
•    مقاومت بالا در برابر خوردگی به ویژه در محیط های شیمیایی و اتمسفری
•    قابلیت تمیز شدن آسان و سریع بواسطه سطح صاف و صیقلی خود
•    مقاومت در برابر مواد معدنی و شیمیایی
•    عدم تأثیرپذیری آسان از دما و انتقال سریع دما
•    امکان جوشکاری با روش های ذوبی و مقاومتی
اشاره کرد. 
با برشمردن این ویژگی ها می توان دریافت که حوزه هایی که کاربر انسانی به طور مستقیم با آن ها سرو کار داشته، بهداشت محیط آن از اهمیت بالایی برخوردار است و یا سطوح دیگری از جنس های مختلف توانایی مقاومت در برابر تهدیدات موجود را ندارند، استفاده از این محصولات و آگاهی از قیمت ورق استیل 304 تا چه میزان تأثیر گذار است .
در همین رابطه باید اذعان داشت که ساخت بسیاری از محصولات خانگی ، به طور ویژه لوازم خانگی موجود در آشپزخانه از قبیل سینک های ظرفشویی، بدنه برخی از یخچال فریزرها، بخش هایی از اجاق گاز یا صندلی های آشپزخانه با کمک این ورق های فلزی ساخته می شوند. 
مخازن انتقال و نگهداری مواد شیمیایی، تجهیزات فرآوری مواد غذایی به ویژه نوشیدنی ها و لبنیات، اتصال دهنده ها، فنرها، برخی نرده و محافظ ها و مبدل های حرارتی نیز بخش دیگری از این محصولات هستند که گزینه نخست ماده اولیه شان، قیمت ورق استیل 304 می باشد. 

 

مقاومت در برابر خوردگی

فولادهای ضد زنگ 304 دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده بوده و در شرایط جوی مختلفی (رطوبتی و حرارتی) بازدهی بالای خود را به اثبات رسانده اند.
 اینکه یک محصول فولادی بتواند در محیط هایی به ویژه در ارتباط با کلرید گرم یا دمای بالای 60 درجه سلسیوس حفره حفره نشده یا ترک نخورد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در همین رابطه این محصولات قادرند تا 400 میلی گرم در لیتر از این مواد را در دمای اتاق تحمل کرده و چنانچه دمای مذکور به 60 درجه سلسیوس رسید، همچنان قادر به تحمل 150 mg/L از آن باشند.
فولادهای 304 در دمای اتاق در برابر آنیون های تیوسولفاتی بسیار حساس بوده و به هنگام برخورد با اکسیداسیون سولفید اهن (Pyrite) یا سولفید غنی شده که منبع به وجود آمدن این مواد به صورت طبیعی هستند، با مشکلاتی اساسی در ساختارشان مانند خوردگی حفره ای شدید روبرو می شوند.
در ادامه گفتنی است که با شدت یافتن میزان خورندگی یا قدرتمند شدن کلرید و اسیدها، این محصول دیگر توانایی لازم برای حفظ یک ساختار فلزی را نداشته و باید با استنلس استیل 316 جایگزین شوند.


کاربردها

به صورت کلی می توان ادعا کرد که بیشتر واسطه های فلزی تناول غذا (Food Handling) از جنس فولادهای زنگ نزن 304 می باشند. از قاشق و چنگالی که همواره غذای خود را با کمک آن ها می خوریم گرفته تا کاردی ولو با دسته پلاستیکی که میوه با آن پوست می کنیم، از جمله ابزارهایی هستند که با کمک این ماده پر مصرف ساخته می شوند. 
در همین رابطه گفتنی است که به دلیل اینکه نیازمند محصولی مقاوم در برابر آب و رطوبت بوده و در عین حال فضا یا دمایی که با آن به شست و شوی محصولاتی ضد زنگ مورد نظرمان می پردازیم کمتر از 60 درجه  سلسیوس است، در نتیجه این ماده مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از پیچ و مهره ها، قطعات خودرو ها و ادوات جراحی نیز از دیگر زمینه های استفاده از این محصول می باشند.

این ورق از جمله ورق های بسیار پر کاربرد محسوب می گردد که این آلیاژ از جمله آلیاژهای ضد زنگ محسوب می گردد ، این ورق نیز همانند مابقی عناصر غیر آهنی بوده که از کروم و نیکل ساخته شده است ، کروم در این فلز از ۱۸ تا ۲۰ و میزان نیکل در آن از ۸ تا ۱۰.۵ درصد است که همانطور که مطرح شده میزان کروم در آن بیشتر از میزان نیکل آن می باشد ، این ورق از جمله ورق های ضد زنگ می باشد و راهنمای الکتریکی و گرمایشی مطلوبی دارد  راهنمای الکتریکی و گرمایشی مطلوبی دارد در مورد میزان استقامت این ورق در برابر زنگ زدگی می توان چنین مطرح نمود که استقامت این ورق در برابر زنگ زدگی بسیار بیشتر از مابقی ورق ها می باشد ، این الیاژ کاربرد بسیاری در میان استفاده از ورق ها و الیاژ ها دارد ، از جمله مدل استفاده از این نوع الیاژ می توان ورق،رول،لوله و میله اشاره نمود که این نوع الیاژ در این اشکال به کار برده می شود ، این محصول در اروپا با عنوان ۱/۴۳۰۱ نامگذاری می گردد .
این ورق در برابر ورق ۳۱۶ دارای استقامت کمتری در برابر زنگ زدگی می باشد و هم چنین داذای مبلغ کمتری نیز نسبت به ان می باشد ، استیل ۳۰۴ دارای یک نوع با میزان کربن کمتر می باشد که از این محصول در صنایعی همچون گاز ، پتروشیمی، نفت،صنایع غذایی و دارویی به کار می رود .
لازم به ذکر است که انواع متفاوتی از ورق های ۳۰۴ در بازار وجود دارد که همین موضوع می تواند انتخاب را برای مشتریان محترم اندکی سخت تر نماید ، از جمله علت های محبوبیت این استیل در برابر مابقی استیل های دیگر می توان به تنوع بسیار زیاد و گسترده ای از محصولات با صورت مات و براق و همچنین ورق های نگیر و بگیر وامکان فرم دهی و جوشکاری در این استیل را نام برد .
در این قسمت به بررسی یک سوال مهم مشتریان محترم پرداخته می شود :
۱) چطور می توان از میزان کیفیت استیل خریداری شده اطمینان حاصل نمود ؟
ورق های استیل را می بایست از مراکز معتبر خریداری نمود ، و موضوع بعدی که جهت سنجش میزان کیفیت ورق ها می توان استفاده نمود ، محلول هایی جهت تست ورق های استیل می باشد که در صورتیکه ورق ها بر روی هر کدام از ورق ها قرار بگیرند هر کدام از انها دارای یک رنگ خاصی می شوند ،و موضوع اخر اینکه جهت اطمینان از کیفیت ورق ها می توان به متالوژی رازی جهت تایید کیفیت استیل استفاده نمود .

 

یک نکته جالب 

اگرچه نام 304 برای این نوع فولاد زنگ نزن عنوانی استاندارد و بین المللی است که توسط SAE International روی آن نهاده شده است، اما خالی از لطف نیست که بدانید این استیل در بدو فرآوری در سال 1924 با نام 18.8 Staybrite  شناخته می شد؛ در همین رابطه در گوشه و کنار محصولاتی که با این ماده ساخته شده اند گاهی عدد 18.8 را مشاهده می کنیم که 18 نشان دهنده درصد عنصر کروم و 8 نشان دهنده درصد نیکل در این آلیاژ می باشد.
فولاد ضد زنگ 2A نامیست که عموماً در خارج از آمریکا به این مواد داده شده، گاهی بست های ساخته شده با آن را با استاندارد 3506 ISO مشخص کرده و می سنجند. نام این محصول در سیستم شماره گذاری یکپارچه (Unified Numbering System یا UNS ) با 30400 UNS S بوده،  معادل ژاپنی این ماده 304 SUS نام داشته و نهایتاً در استاندارد DIN که مربوط به کشور آلمان است این محصول را 1.4301 می نامند. 
نکته تکمیلی : چنانچه هریک از این نماد ها یا اعداد مرتبط با آن ها را روی محصولی فلزی دیدید، به احتمال زیاد منظور همان فولاد ضد زنگ 304 است.

 

قیمت ورق استیل 304

با توجه به ویژگی هایی که برای این نوع فولاد زنگ نزن برشمردیم، بدیهی است که مشاغل متعددی با حجم های مختلف به دنبال خرید این محصول باشند.
در همین رابطه مراجعه متقاضیان یا مشتریان بالقوه به فضای مجازی به منظور استخراج قیمت ورق استیل 304 امری طبیعی است! اما فراموش نکنید که این محصولات نیز بنا به ماهیت فلزی بودن خود دارای نوسانات قیمتی زیادی بوده و هر روز با نرخ جدیدی خرید و فروش می شوند، در نتیجه اینکه شما می توانید برای آگاهی یافتن از قیمت این محصولات و همچنین دریافت مشاوره ای کاربردی با همکاران ما در مجموعه استیل زرین تماس بگیرید.

 

مقایسه استیل 304 و 316


زمانی که در خصوص قیمت ورق استیل 304 ، فولادهای ضد زنگ آستنیتی و به طور مشخص خانواده 300 این مجموعه سخن می‌گوییم ، دو استیل 304 و 316 دو عضوی هستند که بیشترین کاربر را داشته و به دلیل شباهت‌هایی که با یکدیگر دارند، به جای دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند .


 شباهت‌ها


همه فولادهای 18.8 دارای حداقل ۱۰.۵ درصد کروم در ساختار خود بوده که همین عوامل به مقاومت آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی کمک می‌کند . 
از آنجایی که هر دوی این محصولات در زیر شاخه استیل‌های آستنیتی قرار می‌گیرند انتظار داریم که به دلیل وجود نیکل در ساختارشان در برابر خوردگی مقاومت بیشتری هم داشته باشند که اینچنین است .  هر دوی این محصولات غیرمغناطیسی بوده ، دارای ترکیب شیمیایی بسیار مشابهی می‌باشند، هر دو در برابر خوردگی و زنگ زدگی دوام زیادی داشته و با پذیرش عملیات حرارتی سخت نمی‌شوند .


تفاوت‌ها


چنانچه به ساختار این دو نوع فولاد نگاهی بیانداریم ، خواهیم دید که مولیبیدن به عنوان عاملی که به افزایش مقاومت یک محصول در برابر خوردگی در محیط‌های نمکی و کلریدی کمک می‌کند، عنصریست که در ساختار استیل‌های 316 دیده شده اما در 304 وجود ندارد که همین عامل به گرانتر شدن قیمت آن به نسبت قیمت ورق استیل 304 نیز تأثیر می‌گذارد . 


با عنایت به این توضیحات می‌توان گفت که استیل 316 استرس، استحکام کششی و قابلیت شکل‌پذیری و جوشکاری در دمای بالا را داراست. از این ماده اولیه در مصارفی که با محیط‌های کلریدی و شور مثل سواحل یا بندرگاه‌هایی با آب شور در تماس است استفاده می‌شود .

 

مقایسه کاربرد استیل 304 و 316


زمانی که با ماده خامی فلزی سروکار داریم که دارای سطحی صاف بوده، در برابر حرارت مقاومت زیادی داشته قیمت آن به نسبت ارزان بوده، در برابر خوردگی مقاومت داشته و می‌تواند به سادگی تغییر شکل دهد ، بدیهست که از آن برای ساخت تجهیزات فراوری مواد غذایی در کارخانجات (به ویژه شیر)، لوازم  آشپزخانه (مانند سینک ظرفشویی و فریزر)، پنل های معماری (مانند نرده ها)، کاربردهای دکوراتیو، مبدل حرارتی و مخازن شیمیایی استفاده می‌شود .
با توجه به اینکه می‌توان از استیل‌های 316 نیز به عنوان جانشینان استیل 304 استفاده کرد ، پس توقع داریم تا بتوان از این محصول به عنوان زمینه‌ای برای آماده سازی مواد غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، اتصالات قایق، ظروف شیمیایی (تجهیزات آزمایشگاهی)، پنل معماری و مبدل حرارتی هم استفاده کرد . ناگفته نماند که در این بین می‌توان رد پای این محصولات را در محیط های کلرایدی و تجهیزات فضای باز مانند ریل‌ها ملاحظه کرد . 

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد قیمت ورق 304 پرداخته می شود و اینکه ورق304 چیست ؟
ورق ۳۰۴ چیست ؟
این ورق از جمله پر مصرف ترین انواع فولاد محسوب می شود از ورق های 304 به علت دارا بودن ویژگی های بسیار زیاد در ساخت انواع ورق، لوله، پروفیل و میلگرد استفاده می شود، ورق۳۰۴ از انواع فولاد بوده که ضد زنگ نیز می باشد و از جمله علت های اینکه به ورق304 استیل گفته می شود میزان اندک کربن موجود در آن می باشد و می توان میزان کربن آنرا ۲ درصد بیان نمود و به ان فولاد نیز گفته می شود، در ورق 304 مقدار کروم موجود در آن ۱۸ درصد و نیکل موجود در آن ۸ درصد می باشد به همین علت ورق ۳۰۴ در برابر حرارت بسیار مقاوم می باشد و از جمله مقاومت های ان می توان به استحکام در برابر خوردگی نیز اشاره نمود ، از جمله ویژگی های آن می توان به نگیر بودن آن و اینکه جذب اهن ربا نمی شود اشاره نمود به طور کلی غیر مغناطیس است ، ورق ۳۰۴ از جمله ورق های نسوز نیز محسوب می گردد .
تفاوت هایی در قیمت ورق 304 وجود دارد و از جمله علت های تفاوت در ضخامت آن می باشد که در ورق ۳۰۴ ضخامت می تواند از ۰.۳ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر باشد .
از جمله کاربردهای ورق ۳۰۴ می توان به لوازم آشپزخانه اشاره نمود که در انواع سینک و قابلمه و … به علت انعطاف پذیری این ورق ها می توان استفاده نمود ،همچنین ورق304 در برابر خوردگی بسیار مقاوم در برابر خوردگی می باشد به همین علت میتوان از آن در مواد غذایی بسیار استفاده نمود .
ورق های۳۰۴ در برابر حرارت و زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و آنها میتوانند بسیار عمیق کشیده شوند بدون انکه دچار از هم گسیختگی شوند ، این ورق ها همچنین می توانند در چرخه بازیافت مجددا مورد استفاده قرار گیرند ، این ورق ها نسبت به استیل کربن ضریب انتقال حرارت کمتری دارند به عبارتی حرارت کمتری برای آنها نیاز می باشد بنابراین جهت عملیات جوشکاری آمپر کمتری دارد .
از جمله انواع محصولات ورق 304 می تواند به موارد ذیل اشاره نمود :
۱) ورق ۳۰۴ مات
۲) ورق ۳۰۴ براق
۳) ورق ۳۰۴ خشدار
که جهت اطلاع از قیمت انواع ورق 304 می توانید با کارشناسان استیل زرین تماس حاصل نمایید ، جهت ثبت سفارش می توانید پس از درخواست خرید پیش فاکتور خود را تحویل نموده و پس از انتخاب نحوه تسویه حساب می توانید محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید .
چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت ورق۳۰۴ هستید می توانید با کارشناسان استیل زرین تماس حاصل نمایید .

این ورق از جمله ورق های بسیار پر کاربرد محسوب می گردد که این آلیاژ از جمله آلیاژهای ضد زنگ محسوب می گردد ، این ورق نیز همانند مابقی عناصر غیر آهنی بوده که از کروم و نیکل ساخته شده است ، کروم در این فلز از ۱۸ تا ۲۰ و میزان نیکل در آن از ۸ تا ۱۰.۵ درصد است که همانطور که مطرح شده میزان کروم در آن بیشتر از میزان نیکل آن می باشد ، این ورق از جمله ورق های ضد زنگ می باشد و راهنمای الکتریکی و گرمایشی مطلوبی دارد  راهنمای الکتریکی و گرمایشی مطلوبی دارد در مورد میزان استقامت این ورق در برابر زنگ زدگی می توان چنین مطرح نمود که استقامت این ورق در برابر زنگ زدگی بسیار بیشتر از مابقی ورق ها می باشد ، این الیاژ کاربرد بسیاری در میان استفاده از ورق ها و الیاژ ها دارد ، از جمله مدل استفاده از این نوع الیاژ می توان ورق،رول،لوله و میله اشاره نمود که این نوع الیاژ در این اشکال به کار برده می شود ، این محصول در اروپا با عنوان ۱/۴۳۰۱ نامگذاری می گردد .
این ورق در برابر ورق ۳۱۶ دارای استقامت کمتری در برابر زنگ زدگی می باشد و هم چنین داذای مبلغ کمتری نیز نسبت به ان می باشد ، استیل ۳۰۴ دارای یک نوع با میزان کربن کمتر می باشد که از این محصول در صنایعی همچون گاز ، پتروشیمی، نفت،صنایع غذایی و دارویی به کار می رود .
لازم به ذکر است که انواع متفاوتی از ورق های ۳۰۴ در بازار وجود دارد که همین موضوع می تواند انتخاب را برای مشتریان محترم اندکی سخت تر نماید ، از جمله علت های محبوبیت این استیل در برابر مابقی استیل های دیگر می توان به تنوع بسیار زیاد و گسترده ای از محصولات با صورت مات و براق و همچنین ورق های نگیر و بگیر وامکان فرم دهی و جوشکاری در این استیل را نام برد .
در این قسمت به بررسی یک سوال مهم مشتریان محترم پرداخته می شود :
۱) چطور می توان از میزان کیفیت استیل خریداری شده اطمینان حاصل نمود ؟
ورق های استیل را می بایست از مراکز معتبر خریداری نمود ، و موضوع بعدی که جهت سنجش میزان کیفیت ورق ها می توان استفاده نمود ، محلول هایی جهت تست ورق های استیل می باشد که در صورتیکه ورق ها بر روی هر کدام از ورق ها قرار بگیرند هر کدام از انها دارای یک رنگ خاصی می شوند ،و موضوع اخر اینکه جهت اطمینان از کیفیت ورق ها می توان به متالوژی رازی جهت تایید کیفیت استیل استفاده نمود .

قیمت ورق ۳۰۴
همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید ورق استیل ضد زنگ بر اساس قیمت و الیاژ ان می تواند دارای قیمت متفاوتی باشد ، از جمله مواردی که در قیمت ورق استیل بسیار تاثیر گذار می باشد می توان به موارد ذیل اشاره نمود که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود :
ضد زنگ بودن ورق های استیل از جمله خصوصیاتی محسوب می گردد که در قیمت ورق های استیل بسیار تاثیر گذار می باشد و همین امر سبب افزایش تقاضا در این محصول می گردد که به علت جوابگویی به نیاز متقاضیان بخش اعظمی از این تقاضا توسط واردات این محصول تامین می گردد .
مورد بعدی که در قیمت ورق ۳۰۴ بسیار تاثیر گذار میباشد ما‌ده اولیه به کار رفته در این نوع ورق ها محسوب می گردد که می توان چنین مطرح نمود که مواد اولیه موجود در ورق ها نیکل،کربن،کروم می باشد که بسته به اینکه چند درصد از این مواد در ساخت این ورق ها وجود دارد می تواند دارای قیمت های متفاوتی می باشند و در حالت کلی تمام مشتریان محترم می توانند از میان ورق های ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۱۰،۳۲۱،۳۰۹،۴۳۰ و …  ورق مورد نظر خود را بر اساس مواد اولیه و ویژگی ها و خاصیت های درون آن انتخاب نمایند .
مورد سوم نیز که در قیمت ورق ۳۰۴ تاثیر گذار است ضخامت ورق های تولیدی می باشد که این ضخامت ورق ها می تواند از ۰.۳ تا ۵۰ میلی متر متفاوت باشد بنابراین می توان از میان ضخامت های متفاوتی که ورق ها دارا می باشند مورد انتخابی خود را سفارش داد .
قیمت روز ورق استیل :
ورق های استیل به صورت رول و شیت در بازار عرضه می شوند که مواردی که در قیمت ورق استیل می تواند تاثیر گذار باشد به مواردی از جمله آلیاژ ها و انواع آن اشاره نمود ، مواد اصلی موجود در اینگونه محصولات آهن، نیکل و کروم می باشد که بسته به درصد هر کدام از این مواد می توانند در قیمت نهایی ورق ها تاثیر گذار باشند .
قیمت ورق ۳۰۴ :
ورق ۳۰۴ از جمله ورق های بسیار پر کاربرد محسوب می گردد که این ورق از جمله فولادهای ضد زنگ می باشد که مواردی که در قیمت ورق ۳۰۴ تاثیر گذار میباشد می توان به مواردی مانند نرخ ارز، نرخ مواد اولیه ،میزان عرضه و تقاضا و … وابسته می باشد که هر کدام از موارد مطرح شده می تواند در قیمت نهایی ورق تاثیر گذار باشد .
در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت ورق ۳۰۴ هستید می توانید با کارشناسان استیل زرین تماس حاصل نمایید .