قیمت میلگرد نسوز 310

در خصوص زیرشاخه 300 از استنلس استیل ها (فولادهای ضد زنگ) می دانیم که این محصولات به دلیل داشتن کروم با درصد بالا (که گاهی تا 25% یا یک چهارم جرم کل ماده نیز می رسد) دارای مقاومتی بسیار زیاد در برابر رطوبت و زنگ زدگی و همچنین حرارت و تأثیرپذیری از دما هستند. 
میلگرد نسوز 310 به عنوان یکی از اعضای این خانواده پر جمعیت، محصولی است که در پی تولید شمشال (Billet یا Bar stock) استیل نسوز 310 و نورد کردن آن فرآوری می شود. در همین راستا پس از اینکه مواد مورد نیاز برای ساخت این محصول – از جمله نیکل و کروم – به کوره آرگون با روش ریخته گری پیوسته انتقال یافته و ذوب شد، ماده سیال به قالب های مخصوص منتقل شده و به صورت شمشال ( و گاهی تختال و شمشه) سرد می شود. 

 

ویژگی های ساختاری نسوز های 310

میلگرد نسوز 310 از نورد شدن شمشالی از همین جنس که پیش از تغییر شکل حرارت دیده است به دست می آید. بدیهی است که قطر میلگرد مورد نظر، تعداد دفعات تکرار این کار را مشخص می نماید. زمانی که حرارت اولیه در حکم نیروی محرکه برای تغییر شکل این ماده با تغییرات فیزیکی میلگرد همراه می شود، چنانچه مجموع این عملیات از ابتدا تا انتها در محفظه ای تحت خلاء انجام نگیرد، سطح این محصولات دچار مقدار اندکی اکسیداسیون سطحی می شود. به همین دلیل در راستای رفع این عیوب ظاهری، محصول مورد نظر بواسطه اسید شویی، شات بلاست، پولیش‌کاری و حتی شست و شو با آب، ظاهر بهتری به خود گرفته و آماده استفاده می شود که در پی دانستن قیمت میلگرد نسوز 310 و خرید محصولی براق و درخشان است. 
 

آشنایی بیشتر با 310 SAE

فولاد ضد زنگ 310 یک فولاد ضد زنگ آستنیتی است که در ساخت محصولاتی که در درجه حرارت بالا استفاده می شوند کاربرد دارد. در این محصول وجود مقدار زیادی کروم و نیکل با استحکام عالی آن در برابر اکسیداسیون و دمای زیاد خودنمایی می کند. 
رسانایی الکتریکی و جوش پذیری در کنار شکل گیری قابل قبول این محصول ویژگی های دیگری از آن می باشد که سبب شده است تا خانواده فولادهای 310 زیاد مورد استفاده قرار گیرند. لازم به ذکر است که آلیاژ (1.4845) 310s ورژن کم کربن آلیاژ(1.4841) 310 با حداکثر کربن 0.10 می باشد. کاهش کربن قابلیت جوشکاری را افزایش می دهد.

 

تفاوت فولاد زنگ نزن 310 با 316 در چیست ؟

همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره شده بود ، بسیاری از محصولاتی که در حوزه فولادهای ضدزنگ با آن ها کار داریم دارای ساختار و مواد تشکیل دهنده بسیار نزدیک به یکدیگر بوده و در میزان آن ها یا نوع برخی افزودنی های دیگر اختلاف دارند . 
در همین رابطه میزان کروم و نیکل 310 به طور میانگین به ترتیب  25 و 20 درصد می باشد، این در حالی است که استیل 316 دارای 16% کروم، 10 % نیکل و 2% مولیبدن می باشد.

کاربردهای فولاد ضد زنگ 310
از این ماده در تولید محصولات و ادوات زیر استفاده می شود :
•    ساخت تجهیزات و ظروف مربوط به کرایوژنیک‌ 
•    ساخت ماشین آلات فرآوری محصولات غذایی
•    تولید محصولات برودتی ، حرارتی و تأسیساتی مانند کوره احتراق زغال سنگ و مشعل ، طراحی و نصب جعبه های بادی ، لوله کشی و گیرنده ها
•    تجهیزات ریخته گری مداوم و ذوب فلز به علاوه تجهیزات فرآوری سنگ معدن در کارخانه های فولاد
•    ادوات پالایش نفت و سیستم های بازیابی کاتالیزوری
•    ...


قیمت میلگرد نسوز 310

با توجه به توضیحات فوق، اینک می دانیم که با چه محصول پرکاربردی سروکار داریم! در همین رابطه اگرچه افراد و مجموعه های فراوانی حضور فیزیکی در یک بازار را لازمه خرید دانسته و با چنین کاری فاصله کمی میان تحقیقات میدانی و خرید قطعی خود می اندازند، اما عده فراوانی هم هستند که استعلام و استخراج هزینه های احتمالی را لازم دانسته، لذا با بررسی قیمت میلگرد نسور 310 به طور مثال، علاوه بر اینکه طرح و نقشه های خود را حول آن بنا می کنند، قدرت مقایسه محصولات چند عرضه کننده مختلف را به دست آورده و بدین ترتیب مناسبترین محصول در مقایسه با دیگر اعضای این خانواده را خریداری می کنند.