قیمت لوله استیل نازک

قیمت لوله استیل نازک

قیمت لوله استیل نازک : در مطالبی که پیشتر در خصوص قیمت محصولاتی فولادین نظیر انواع میلگرد، لوله و ورق تقدیم‌ حضورتان شد به این نکته اشاره کردیم که برای تخمین و ارائه قیمت یک محصول عوامل زیادی دخیلند که سبب می‌شوند تا با وجود شباهت ظاهری دو نمونه مختلف، بهای آن‌ها تفاوت بسیاری با یکدیگر داشته باشند .


در همین رابطه بدیهیست که به جای ارائه قیمتی واحد، از جداول متعددی برای عرضه قیمت ورق استیل 321 ،  قیمت ورق استیل 316  یا قیمت میلگرد 316 استفاده می‌شود . چنانچه مشکلات کسب قیمت روز این محصولات به همینجا ختم می‌شد، امکان ارائه لیستی بدون تغییرات مکرر وجود داشته و متقاضیان خرید این محصولات دردسر کمتری را متحمل می‌شدند، حال اینکه با وجود تورم، تحریم و حتی تعطیلی‌های دوره‌ای در پی گسترش شیوع کرونا این قیمت‌ها در لحظه عوض می‌شوند . به همین دلیل اگر در پی یافتن قیمت روز این محصولات هستید همینک با ما تماس گرفته تا از قیمت لوله استیل نازک یا هر محصول دیگری که مد نظرتان است به همراه مشاوره‌ای تخصصی اطلاع یابید، حال اینکه چنانچه علاقمند یافتن اطلاعاتی بیشتر در خصوص عوامل قیمت‌گذاری این محصولات هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید :

 

عوامل مؤثر در قیمت لوله استیل نازک
وزن و ابعاد


همه فرآورده‌های فلزی در ازای واحد خود (مثلاً 1 تن، 1 کیلو، 1 متر و ...) دارای قیمت مشخصی هستند که با ضرب این عدد در مقدار متغیری که پس از سفارش مشتری مشخص می‌شود، بهای کلی خود را به ما می‌دهد . به همین دلیل است که می‌گوییم نخستین فاکتور سنجش قیمت لوله استیل نازک وزن و ابعاد آن است! بدیهیست که با افزایش متراژ یا وزن محصولات ، بهای کلی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد .

کاربرد لوله


اگرچه همه لوله‌ها وظیفه انتقال سیالاتی نظیر مایعات، گازها، پودر، دوغاب و ... را بر عهده دارند، اما اینکه این محتویات دارای چه دمایی بوده ، میزان دانسیته هریک چقدر است یا در چه محیطی بکار برده شده‌اند نیز درکاربرد و محل مورد استفاده قرار گرفتن لوله‌ها مؤثر است . در همین رابطه لوله‌های صنعتی به عنوان محصولاتی که در کارخانجات، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، در بطن موتوری گرمایی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند ، لوله‌هایی معمولاً گران‌تر از نمونه‌های دیگر هستند، چرا که اولاً از استیل‌های 304 و 316 با مقاومت بیشتر ساخته شده و ثانیاً روش تولید آن‌ها مانیسمان و بدون درز است که سبب می‌شود تا از ناحیه‌ای خاص ضعیف‌تر نباشند.


این در حالیست که در زیرمجموعه بعدی به لوله‌های استیل صنایع غذایی می‌رسیم، محصولاتی که به دلیل انتقال مواد خوراکی نباید روی رنگ، بو و خواص مواد آن‌ها تأثیرگذار باشند . این محصولات بهداشتی نباید هیچگونه واکنشی با مواد غذایی داشته باشند، در نتیجه باید مثل فولادهای 304 و L 304 دارای میزان کروم زیادی باشند . از سویی دیگر لزومی ندارد که به صورت بدون درز ساخته شوند، پس از این نظر هزینه کمتری نسبت به گروه قبلی درپی دارد! 


به عنوان سومین کاربرد شاخص لوله‌های استیل به موارد دکوراتیو می‌رسیم . در مواردی نظیر ساخت لوازم خانگی یا طراحی دکوراسیون‌های داخلی که به محصولی یکدست، روشن و براق نیاز داریم، این محصولات کاربرد فراوانی دارند . لازم به ذکر است که  به دلیل حساسیت کمتر این محصولات نسبت به دو کاربرد پیشین، قیمت لوله استیل نازک آن نیز کمتر از آنهاست! 
نهایتاً گفتنیست که گرید، نوع جوش ، شمش یا ورقه بودن شکل اولیه آن، روش تولید و میزان حساسیت کاربرد آن در قیمت نهایی این محصول تأثیرگذار است .

شرایط تولید و وضعیت بازار


می‌دانیم که ماده اولیه تولید استیل سنگ آهن است. با عنایت به اینکه ممکن است این محصولات به سختی استراج شده، هزینه‌های حمل و نقل یا نیروی انسانی افزایش یابد، بدیهیست که قیمت این محصول نیز افرایش می‌یابد . در خصوص نفت که قریب 15 درصد هزینه های تولید فولاد به آن بستگی دارد نیز ماجرا به همین منوال است، با افزایش قیمت جهانی آن، این ماده کاربردی در تولید و ترابری تأثیر خود را روی بهای نهایی لوله‌های فولادی می‌گذارد . 
از آنجایی هم تقاضای زیاد بازار موجب کاهش موجودی می‌شود، از یک سو به دلیل این کمبود، بها این ماده افزایش یافته و از سویی دیگر هم تولیدکنندگان به منظور پر نمودن این جای خالی مستلزم تولید با سرعت و توان بیشتری هستند که این کار نیز هزینه‌های خاص خود را در پی دارد .  اگرچه به مهمترین عوامل موثر در بهای قیمت لوله استیل نازک اشاره کردیم اما خالی از لطف نیست که در انتها به نقش تورم جهانی و ضایعات آهنی نیز در این نوسانات اشاره کنیم .

 


ارسال نظر درباره این موضوع